סלט קינואה טעים עם אפונה ירוקה
סלט קינואה טעים עם אפונה ירוקה

מהי קינואה?

קינואה מיוחסת לזרעי צמח כף האווז, ולה יתרונות בריאותיים רבים. הקינואה מכילה כמות נאותה מאוד של חלבון וחומצות אמינו חיוניות. היא נחשבת לקלה יחסית לעיכול ומתאימה גם לצליאקים (אינה מכילה גלוטן). מקורה של הקינואה הוא באיזורי פרו, קולומביה, בוליביה ומדינות דרום אמריקה נוספות. כיום ניתן למצוא ברשתות השיווק גם קינואה אדומה, קינואה אורגנית, פצפוצי קינואה, קמח קינואה ואף משקאות המבוססים עליה.

לקריאה נוספת:
כל מה שצריך לדעת על קינואה.

ערכים תזונתיים

ערך החלבון של הקינואה רב יותר בקינואה שאינה מבושלת (14.12 גרם חלבון לעומת 4.4 גרם חלבון בקינואה המבושלת). קינואה מכילה גם כמות נאותה של סיבים תזונתיים, דלה מאוד בנתרן (כמובן זה גם תלוי בתיבול שלכם בעת הבישול) ועשירה בויטמינים ומינרלים נוספים. הקליקו כאן כדי לראות את הסימון התזונתי של הקינואה (מבושלת ולא מבושלת):

איך מכינים קינואה?

לא תאמינו - הכי פשוט שיש! מכינים קינואה ביתית טעימה בדיוק כמו שמכינים אורז: שמים אותה בסיר, מכסים במים ומבשלים כ- 20 דקות על אש בינונית. מומלץ להוסיף כמובן מעט מלח ופלפל שחור לטעם, כשניתן להוסיף גם מעט כורכום, חוואיג' ועוד. אם בא לכם להתענג על תבשיל טעים (או כל מתכון אחר עם קינואה) - כדאי לכם להקליק כאן: מתכונים עם קינואה.

אנחנו מקווים שאחרי שקראתם על יתרונות הקינואה ואימצתם כמה מתכוני קינואה טעימים, תתחילו להוסיף אותה לאט לאט ובהדרגה אל התפריט היומי של כל המשפחה. אנחנו ממליצים לפחות פעמיים בשבוע להחליף את תוספת האורז בתוספת קינואה חמה וטעימה, ולעיתים להכין סלט קינואה טעים לארוחת הערב בשילוב ירקות.

שיהיה בתיאבון ולבריאות!
צוות האתר.

לקריאה נוספת:
ג`ינג`ר: סגולה לחיים בריאים
בעזרת השום: היתרונות הבריאותיים של השום
זרעים לאכילה: על חשיבותם לבריאות