תמיד תבדקו את תכולת החלבון
תמיד תבדקו את תכולת החלבון

צריכת חלבון חשובה לבריאות והזנת הגוף

אין עוררין שתפריט תזונה בריא יותר יביא לירידה במשקל ולשיפור בהרכב ונראות הגוף, יגביר את האנרגטיות, הריכוז והתפקוד היומיומי והכרחי לשיפור הבריאות והביצועים באימונים. תפריט תזונה בריא מהווה אתגר ביישום בפועל, זאת לאור סדר היומיום הלחוץ שלנו, עייפות מצטברת ומחסור בזמן להתארגנות ולאכילה מסודרת. תפריט תזונה בריא יתבסס על צריכה יומית מומלצת של חלבון. מחקרים, סטטיסטיקות וצפייה באוכלוסיות אשר נעשו בשנים האחרונות ברחבי העולם מביאים יותר ויותר הוכחות שתפריט תזונה אולטימטיבי מבוסס על צריכה מספקת של חלבון, והגבלה ובקרה על כמות ואיכות הפחמימות והשומנים. ההמלצה היומית לצריכת חלבון משתנה בין אדם לאדם וצריכה להיות מותאמת אישית. באופן כללי, ההמלצה לצריכה יומית בקרב מי שאינו מתאמן היא 0.8 גרם חלבון לק"ג משקל גוף.

בנוסף לצריכה היומית המומלצת ישנם עקרונות יסוד חשובים על מנת שהתפריט תזונה שלכם יהיה בריא. לדוגמא: חלוקה נכונה בכל ארוחה בין אבות המזון, סדר ותזמון נכונים של הארוחות על פני היום וסביב האימון, הקפדה על ארוחת בוקר אשר מוגדרת עד שעתיים מהקימה, מדד האינדקס הגליקמי, צריכת סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים חיוניים ועוד. באופן כללי, כבכל תחום רפואי, אם גם אתם רוצים לשמור ולשפר את בריאותכם, הרכב ומשקל הגוף וההרגשה באופן טבעי ובריא, היעזרו באיש מקצוע להתאמת תפריט תזונה אישי על מנת להגיע לתוצאות מהירות ובטוחות יותר. בינתיים, נסקור עבורכם את חטיפי הבריאות האולטימטיביים אשר יספקו לכם פתרון נהדר להשלמת התפריט היומי, תוך הקפדה על איכות וצריכה מספקת של מרכיבי תזונה חיוניים.

הכירו את חטיפי החלבון

חטיפי החלבון עדיין לא הספיקו להגיע לסופרים ולמכולות. אולם, תוכלו למצוא אותם במועדוני בריאות וחדרי כושר, בחנויות טבע, בתי מרקחת וניו פארם, ובמגוון טעמים: קפה, קרם עוגיות, שוקולד, פירות וכדומה. את חטיפי החלבון נהוג לחלק ל- 3 קטגוריות שונות בהתאם למטרה האישית שתרצו להפיק ממנו ולתזמון צריכתו במהלך היום. מה שמאפיין כל קטגוריה הוא כמות החלבון, וכמות וסוג השומנים והפחמימות אשר מופיעים על גבי גב החטיף בטבלת המרכיבים התזונתיים. יש לשים לב שלרוב הטבלה משקפת ערכים עבור 100 גרם מוצר בעוד החטיף הוא 50 גרם. כמו כן, נצרף דוגמא אחת לכל קטגוריה.

קטגוריה 1: חטיפי חלבון במטרה לחלופה לארוחה במהלך היום

חטיפי החלבון מקטגוריה זו יכילו כ- 350-500 קלוריות לחטיף כפי שמקובל להרכב ארוחה מלאה. מתוכם: כ-30 גרם חלבון, כ- 50 גרם פחמימות וכ- 15 גרם שומן. חטיפי החלבון מקטגוריה זו מתאימים למי שמעוניין בחלופה זמינה לארוחה בין אם בשל חוסר זמן להתפנות לארוחה ובין אם בשל חוסר חשק להכין אחת. הם מותאמים לתפריט תזונה בקרב מי שרוצה לעלות מסת שריר. בזכות כמות השומנים הם יתרמו לשובע רב ולא מומלצים לפני אימון בשל תחושת הכבדות והמלאות. דוגמא לחטיף חלבון מקטגוריה זו הוא: MET-Rx BIG100.

קטגוריה 2: חטיפי חלבון דלים בשומן

חטיפי החלבון מקטגוריה זו יכילו כ- 200 קלוריות לחטיף. מתוכם: 15-20 גרם חלבון, 15-20 גרם פחמימות וכ- 1.5 גרם שומן.  חטיפי החלבון מקטגוריה זו אידאליים כחלופה לארוחה זמנית בשל עיכוב בארוחה, ומתאימים לארוחות של לפני ואחרי אימון עבור רוב המתאמנים ורוב ענפי הספורט. הם מספקים חלבון בכמות המומלצת להשלמת האימון בספיגה מהירה בשל כמות נמוכה של שומן. דוגמא לחטיף חלבון מקטגוריה זו הוא: UNIVERSAL.

קטגוריה 3: חטיפי חלבון דלים בפחמימות

חטיפי החלבון מקטגוריה זו יכילו כ- 200 קלוריות לחטיף. מתוכם: 15-20 גרם חלבון, 15-20 גרם פחמימות (כאשר מתוכן הגבלה מקסימלית של עד 2 גרם סוכרים) וכ- 5 גרם שומן.  חטיפי החלבון מקטגוריה זו מתאימים למי שמעוניין לרדת במשקל ולתפריט תזונה מבוקר ומוגבל של פחמימות וסוכרים. דוגמא לחטיף חלבון מקטגוריה זו: Allin.

לסיכום

חטיפי בריאות (חטיפי חלבון) יעזרו לכם לשפר את התפריט היומי, להביא לשובע ולשליטה במערכת היחסים עם האוכל (לעומת חטיפים עשירים בסוכרים). עם זאת, הרכבת תפריט תזונה מותאם אישית (בהתאם למטרות ולצרכים המשתנים) מומלץ לעשות בעזרת איש מקצוע, לצד זיהוי ומענה לגורמים אישיים מעכבים (כבעיות שינה, שינויים הורמונליים וכדומה).

הכותבת היא רעות בר לב, ד"ר לנטורופתיה ומפתחת שיטת BodyReset.
אל האתר של רעות: www.reutbarlev.com