הבירה גם תורמת לכרס שלכם - תפחיתו מעט
הבירה גם תורמת לכרס שלכם - תפחיתו מעט

תופעה שכיחה אך מסוכנת

מבנה הגוף שלכם עדיין רזה אבל יש לכם כרס, נכון? אז דבר ראשון חשוב שתדעו שזה שכיח. 44% מהגברים יסבלו מהשמנה בטנית אחרי גיל 35 ואולי זה מפריע לכם מבחינה אסטטית ואתם מרגישים לא בנוח אבל חשוב שתבינו את הסכנות ששומן בטני מביא איתו ותנקטו צעדים כדי למנוע/לטפל בזה עוד השבוע!

שומן בטני הוא מאוד מסוכן! בניגוד לשומן התת עורי שאנחנו רגילים לראות בגוף שלנו (במיוחד אצל נשים בירכיים, בידיים, בגב ובבטן), שומן בטני (שומן ויסצרלי) זו רקמת שומן תוך בטנית שעוטפת את האיברים והיא הרבה יותר מסוכנת משומן תת עורי ואפילו משומנים בדם (טריגליצרדים). מכיוון שהשומן הבטני עוטף את האיברים הפנימיים הוא מיד מעלה סיכון להתקפי לב, סוכרת מסוג 2, סרטנים שונים, לחץ דם גבוה ומוות מוקדם.

מבחינה חיצונית מה שאתם רואים זו כרס שפתאום גדלה, אבל מה שקורה לגוף שלכם בפנים לא ייעלם גם אם כל יום תעשו 300 כפיפות בטן. מה שקורה בפנים מצריך שינוי הרגלים ואימוץ אורח חיים בריא.

5 טיפים שכדאי לכם לאמץ

  • אמצו דיאטה בריאה: דיאטה עשירה בסיבים ופחמימות מלאות, המון ירקות, חלבון ושומן צמחי.
  • הפחיתו באלכוהול: אלוכוהל בכללי ובירה במיוחד נמצאו כתורמים ישירים לשומן בטני.
  • הורידו מהתפריט כל מאכל עם שומן טראנס: מחקרים הראו ששומן טראנס מאוחסן בבטן. שומן טראנס נמצא בפיצה, המבורגר, צ'יפס, מאפים, גלידה או כל דבר מצופה ו/או מטוגן.
  • בצעו פעילות אירובית: הליכה, ריצה, שחייה, אופניים, ריקודים או כל דבר שגורם לך לקום לזוז ולהזיע. פעילות אירובית עוזרת לשרוף שומן, מורידה רמות סוכר, מורידה לחץ דם ועוזרת ליצור גירעון קלורי שיעזור לכם לרדת במשקל.
  • בצעו אימוני כוח: 2-3 פעמים בשבוע. תוסיפו גם אימון התנגדות, זה יעזור לכם לשרוף יותר שומן במנוחה, ימנע כאבי גב ויעזור עם הגרעון הקלורי שאתם מנסים להשיג על מנת לרדת במשקל.

זה לא ייעלם אם לא תטפלו בזה. זה חלק מתהליך ההתבגרות של ההורמונים שמשתנים עם הגיל, וכתוצאה מכך אתם תתחילו לאגור יותר שומן במיוחד בבטן. אז אם אתם מתחת לגיל 30 - אתם יכולים למנוע את זה בעזרת הטיפים שהוזכרו כאן בכתבה.

בהצלחה ורק בריאות!
דנה גת, מאמנת כושר.

לקריאה נוספת:
השמנה בטנית: כל הפתרונות
חיטוב הבטן: העמדת מיתוסים על דיוקם
3 הצעדים הבטוחים לבטן שטוחה ומעוצבת
הצטרפות אל הניוזלטר של FoodsDictionary