מהם חמשת מוצרי החלב המומלצים?
  1. בקבוק יוגורט 1.5% של אקטיביה (דנונה). ולמה? בקבוקון אחד של 250 מ"ל מספק כ- 110 קלוריות יחד עם ערכים תזונתיים חשובים כמו 8 גרם חלבון איכותי, 325 מ"ג סידן אשר מהווה כשליש מתצרוכת הסידן המומלצת ביום למבוגר. זהו יוגורט מזין ועשיר בערכים תזונתיים כמו כן מכיל חיידקים פרוביוטיים הבריאים למערכת העיכול. הוא יכול להיות חלק מארוחת בוקר בשילוב עם פרי ואגוזים או כארוחת ביניים. יתרון גדול - צורת ההגשה שלו, בקבוקון קטן שאפשר רק "לזרוק" לתיק והארוחה מוכנה.
  2. גבינת תום עזים של בית יצחק. אמנם אין זו גבינה דלה בשומן, אך בהסתכלות על רשימת הרכיבים התזונתיים נמצא שגבינה זו מכילה חומרים טבעיים בלבד, ללא חומרים משמרים או צבעי מאכל. בעידן שבו חומרים משמרים מככבים במוצרים כה רבים, חשוב לבחור מוצרים שמזכירים את צורתם הטבעית ביותר. יתרון נוסף של גבינה זו שפרוסת גבינה אחת של 25 גרם מכילה כמעט כ- 200 מ"ג סידן אשר מספק כ- 1/5 מתצרוכת הסידן המומלצת ביום למבוגר.
  3. גבינת מון בלאן לייט. גבינה זו ניתן למצוא בטעמים שונים ומגוונים: סלמון, שום שמיר, שוויצרי. אמנם זו לא הגבינה המזינה ביותר, אך היתרון שלה הוא טעמה העשיר בכמות קלוריות יחסית קטן. בכך יכולה להיות חלק מארוחת בוקר עם לחם קל וירקות, או חלק מארוחת ביניים כמטבל של ירקות חתוכים ובכך להעשיר את תפריטנו בטעם מגוון אשר יכול להקל את תהליך הירידה או שמירה על המשקל. האריזה המשולשת של הגבינה מעודדת אריזה קלה ונוחה ללא הכנות מוקדמות.
  4. חלב עיזים 3% של משק צוריאל. ולמה? כי כוס אחת עשירה בערכים תזונתיים רבים וביניהם מקור חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A, סידן, ויטמין D ואשלגן. חלב עיזים ידוע ביכולתו להתעכל ביתר קלות בהשוואה לחלב הפרה. כמו כן, מחקרים מראים כי הסידן בחלב העיזים נספג בצורה יעילה יותר בגוף. יתרון של מוצר זה שהוא בעל אחוז שומן יחסית נמוך בהשוואה למוצרים דומים אחרים.
  5. גבינת קוטג' 5% מועשרת בסידן של שטראוס. גבינת הקוטג' היא פופולרית מאד בבתים רבים, אך רבים מאיתנו לא יודעים שקוטג' שאינו מועשר הוא יחסית אינו בעל ערך גבוה של סידן. היתרון במוצר זה הוא בכך שהוא מכיל כמות כפולה של סידן בהשוואה לרוב המוצרים הדומים. כך שגביע של 250 גרם מכיל כ- 500 מ"ג סידן, מה שמהווה כ- 50% מתצרוכת הסידן המומלצת ביום למבוגר.

לבריאות!