מדריך קנייה ב- eBay
מדריך קנייה ב- eBay

הרשמה לאתר eBay

האם צריך להירשם ל- eBay?

כן, וההרשמה היא חינם. אין לכם עדיין חשבון? כנסו לכאן. רשומים כבר ל- eBay? כנסו אל עמוד ההתחברות. שימו לב, ההרשמה ל- eBay הינה רק לבני 18 ומעלה.

מה זה User ID?

אתם צריכים להזין בעצמכם את ה- ID שלכם, שאמור להיות מורכב מלפחות 6 אותיות (למידע נוסף לגבי תקינות ה- ID כנסו לכאן). רצוי לשמור את ה- ID לאחר ההרשמה (כמובן שגם את הסיסמא והמייל איתו נרשמתם), אך ניתן גם להתחבר לחשבון בלעדיו: הכניסו את כתובת ה- Email שלכם ואת הסיסמא, ואת ה- ID שלכם תוכלו למצוא ב- My eBay ב- Personal Information.

מה זה PayPal?

PayPal הוא שירות המאפשר רכישה או מכירה קלה דרך רשת האינטרנט. למעשה, השירות מאפשר את העברת התשלום בצורה נוחה ויותר חשוב מכך - בצורה מאובטחת מאוד, כך שהסיכון לגניבה ולדליפה של פרטי כרטיס האשראי שלכם דרך PayPal נמוך יחסית. לאחר ההרשמה ל- eBay יפנו אתכם להרשמה ל- PayPal (שדרך אגב הייתה בבעלות eBay בעבר אך כיום מדובר בשתי חברות נפרדות).

שכחתם סיסמא?

אוי ואבוי! סתאאאאם, תיכנסו לעמוד איפוס הסיסמא, תזינו את כתובת ה- Email שלכם ותייצרו סיסמא בטיחותית חדשה שתתקשו לשכוח (:

יכול להיות שברשותי כתובת Email שאינה מאושרת לשימוש ב- eBay?

כן, ולצערנו אין מה לעשות - תצטרכו לפתוח מייל אחר שנחשב למאושר לשימוש.

לא קיבלתם Email לאישור ההרשמה ב- eBay?

כדאי שתבדקו אם תיבת הדוא"ל שלכם מלאה. במידה ולא, נסו לבדוק את תיבת דואר הזבל (Junk Mail).

ניווט בתוך eBay: למצוא את מה שאתם מחפשים

איפה נמצאת שורת חיפוש המוצרים?

ממש מימין ללוגו של eBay מצד שמאל למעלה. כל שעליכם לעשות זה רק לכתוב במה אתם מעוניינים בשורת החיפוש. לדוגמא, חיפוש מוצרי מטבח: Kitchen Products. מימין לשורת החיפוש ישנה לשונית של קטגוריות חיפוש (All Categories), בה תוכלו למצוא קטגוריות כמו "ספרים", "תינוקות", "בריאות ויופי" וכדומה. מימין לקטגוריות ולכפתור החיפוש תוכלו למצוא קישור של "חיפוש מתקדם", שם תוכלו לפלח עוד יותר את החיפוש שלכם על פי טווחי מחירים של מוצרים, על פי סוגי רכישה (מיידית או מכירה פומבית) ועוד.

מה ההבדל בין רכישה מיידית לבין מכירה פומבית?

רכישה מיידית (Buy It Now) היא רכישה רגילה בה נתון המוצר עם המחיר שלו ואתם יכולים לרכוש אותו. מכירה פומבית (Auction) היא מכירה בה כל רוכש פוטנציאלי מגדיר את הסכום אותו הוא מוכן להשקיע ברכישה (מכרז). בעת חיפוש המוצרים ניתן למיין לפי שתי האופציות האלו.

חיפוש תוצאות דומות לחיפוש שלכם

נחזור לדוגמא הקודמת של Kitchen Products. אם תחפשו את הביטוי הזה תוכלו להבחין בביטויים נוספים קשורים ממש מתחת לשורת החיפוש תחת הכותרת "Related". כמו כן, מצד שמאל למעלה תוכלו להבחין בקטגוריות נוספות רלוונטיות שיכולות להיות לכם לעזר.

חיפשתם מוצר - מה אתם רואים בעצם בתוצאות החיפוש?

בתוצאות החיפוש ניתן להבחין במדינה ממנה המוכר שולח את המוצר, המחיר של המוצר (בדרך כלל מצוין כבר בשקלים לאחר ההמרה האוטומטית), כמה מוצרים כבר נרכשו (או כמה רוכשים פוטנציאלים משתתפים במכרז) והאם יש הגבלה לגבי מועד סיום הרכישה.

איך אפשר לדעת אם המוצר חדש או משומש?

מתחת לכותרת המוצר ישנה כותרת בשם "Item Condition" שלמעשה מתאר את מצב הפריט.

איך יודעים האם המשלוח בחינם או שיש עלות נוספת לעלות המוצר?

לאחר שנכנסתם אל עמוד המוצר אותו הנכם מעוניינים לרכוש, תוכלו להבחין כמובן במחירו (לאחר ההמרה לשקלים בדרך כלל) תחת הכותרת Price. את עלות המשלוח תוכלו לברר תחת הכותרת Shipping (עלות זו גם בדרך כלל מומרת לשקלים חדשים).

איך יודעים אם המוכר שולח את המוצר גם לישראל?

בדרך כלל יהיה כתוב ליד ה- Shipping אם המוכר לא שולח לישראל, אך יש לבדוק בכל פעם מה כתוב והאם יש הערות לגבי המשלוחים. לעיתים עשוי להיות כתוב Worldwide (משלוח לכל מדינות העולם) אך ישנן חריגות (Exclusions). לכן, יש להיכנס אל רשימת המדינות החריגות ולבדוק האם ישראל נמצאת ברשימה. כמו כן, תוכלו להגדיר בפרטי המשתמש שלכם (מצד שמאל למעלה איפה שכתוב שם המשתמש שלכם) שברירת המחדל תמיד תהיה ישראל וכך המערכת תזכור אתכם.

איך ניתן לדעת מתי אקבל את המשלוח של המוצר?

בעמוד המוצר ישנה כותרת של "Delivery" (מועד המשלוח) הנמצאת מתחת לכותרת Shipping. שם יש טווח תאריכים שהמוכר מתחייב לקבלת המוצר + הערות מסוימות שכדאי לקרוא אותן לפני שמבצעים את ההזמנה. לדוגמא, מוכר שמתחייב לשלוח את המוצר לישראל תוך יום עסקים אחד מרגע קבלת התשלום שלכם. לעיתים ישנו מספר מעקב לאחר ההזמנה (תלוי במוכר - לא כל מוכר מספק מספר מעקב ולרוב זה יגובה בתשלום נוסף).  לכן, ההמלצה היא להבחין בתנאי המשלוח של כל מוכר. אגב, לאחר שהמוכר שולח את המוצר ניתן להבחין בסטטוס הרכישה "נשלח". אם אין לכם מספר מעקב נותר לכם רק לחכות שהמוצר יגיע לידיכם. רוב המוצרים מגיעים לאחר כ- 30 ימים מיום ההזמנה, אך זה תלוי מאיזו מדינה המוצר נשלח ובדרך השילוח של המוצר.

איך יודעים מהי מדיניות ההחזרים של כל מוכר?

מתחת ל- Shipping ול- Delivery תוכלו למצוא כותרת בשם "Returns", שם כל מוכר כותב את מדיניות ההחזרים שלו (חשוב לקרוא את הפיסקה הזאת לפני ההזמנה). לדוגמא, 30 ימים מרגע הרכישה להחזר כספי, אך הרוכש ישלם על משלוח המוצר חזרה אל המוכר.

האם מה שמראים בתמונה זה מה שאקבל במשלוח המוצר?

כך אמור להיות, אך לא בהכרח! לכן, יש לקרוא היטב את תיאור המוצר אותו אתם רוכשים תחת הכותרת "Description". לעיתים התמונות מבלבלות ולא ניתן להבין מהן האם מקבלים את כל חלקי המוצר או רק את מרביתם, לדוגמא.

איך ניתן לדעת האם המוכר אמין ובעל ביקורות טובות מרוכשים בעבר?

בעמוד המוצר אותו אתם מעוניינים לרכוש ישנה קוביה מצד ימין למעלה תחת הכותרת "Seller Information". בקוביה זו מצוין הדירוג של אותו משתמש, תוכלו לעקוב אחריו ולרכוש מוצרים נוספים שלו ומצוין אחוז הפידבקים החיוביים (מומלץ לרכוש ממוכרים שיש להם אחוז פידבקים של 95% ומעלה ובעלי דירוג גבוה). בנוסף, תוכלו ללחוץ על שם המוכר על מנת לצפות בכל הפידבקים לגביו.

האם ישנה רשימה של כל המוצרים שרכשתי דרך eBay כדי שתוכלו לעקוב אחריהם?

כן, מצד ימין למעלה יש אייקון של עגלת קניות. שם מרוכזים כל המוצרים שבחרתם לרכוש. בנוסף, מצד שמאל לעגלת הקניות ישנו קישור בשם My eBay, שם תוכלו לנהל את הרכישות ולראות למעשה את כל המידע אודותן.

איך אפשר לדעת האם אתם צריכים לשלם מיסים על המוצרים שרכשתם?

עד 75$ פטור ממס ומע"מ, עד 500$ פטור ממס, מעל סכומים אלו אין פטור. למידע נוסף בנושא לחצו כאן.

איך אפשר ליצור קשר עם eBay או עם המוכר?

ניתן ליצור קשר עם eBay דרך האתר. עם המוכר ניתן ליצור קשר בדף הפרופיל שלו באתר (על ידי לחיצה על שמו מעמוד המוצר) ולאחר מכן לחיצה על הקישור Contact. ניתן ליצור קשר בכל שלב עם המוכר. אחרי הרכישה ניתן למצוא את פרטי הקשר של המוכר בהסטוריית הרכישות שלכם, שם תיכנסו אל אותו מוצר שרכשתם ותוכלו למצוא את פרטי הקשר של המוכר.

רכשתם... מה קורה עכשיו?

זה לא אותו מוצר שהזמנתם/המוצר אינו תקין/מועד קבלת המוצר כבר פג - מה ניתן לעשות?

תחילה כמובן יש ליצור קשר עם המוכר ולעדכן אותו בדבר (זה מה שנהוג). המוכרים ב- eBay ברובם דואגים לשמם הטוב ומעוניינים בפידבקים טובים עליהם ועל המוצרים שהם מוכרים ושולחים לרוכשים. לכן, ברוב המקרים ככל הנראה שתיתקלו בתגובה חיובית ורוב המוכרים ינסו לעזור לכם ולהביא אתכם לידי סיפוק מהמוצר ומהשירות שלהם. ליצירת קשר עם המוכר תצטרכו להגיע אל הסטוריית הרכישות שלכם, להיכנס אל אותו "מוצר בעייתי" ולפנות אל המוכר משם.

קיבלתם החזר כספי - לאן הכסף יוחזר?

הכסף חוזר לאמצעי התשלום שאיתו שילמתם. לדוגמא, במידה ויש לכם יתרה בחשבון ה- PayPal ושילמתם עבור המוצר ביתרה הזאת - הכסף יוחזר אל חשבון ה- PayPal שלכם. במידה ולא היה לכם כסף בחשבון ושילמתם עבור המוצר בכרטיס האשראי שלכם דרך PayPal - הכסף יוחזר אל חשבון כרטיס האשראי.

במידה ויש צורך להחזיר את המוצר לשולח - האם זה מחויב להיות על חשבונכם ולא על חשבון השולח אפילו אם הטעות היא שלו?

כן, על פי החוקים של eBay משלוח המוצר חזרה אל המוכר הינו על חשבון הרוכש, אך בעת הפנייה אל המוכר כדאי להתמקח על כך - יש הרבה מוכרים שיעדיפו לספוג את עלות משלוח המוצר חזרה אליהם (או אפילו חלק מהעלות) על מנת שאתם, הרוכשים, תהיו מרוצים ותחזרו לרכוש מוצרים נוספים שלהם.

המוכר לא מאמין לכם שלא קיבלתם את המוצר/מסרב להחזיר לכם את כספכם בהתאם למדיניות ההחזרים שציין - מה ניתן לעשות?

במצב חריג כזה מה שאתם צריכים לעשות זה לפנות אל eBay ולפתוח Case כנגד המוכר. לרוב, eBay תפתור את הבעיה ותזכה אתכם, בהתאם לנסיבות המקרה כמובן ובהתאם לשיקול דעתה. חשוב לציין כי eBay מעניקה אחריות לכל רכישה דרכה. כל מוכר מחויב לתת עירבון על מנת למכור דרך eBay, ולכן במידה ו- eBay מתערבת במקרים כאלו היא צפויה ליצור קשר עם המוכר, להבין את נסיבות המקרה ולזכות אתכם. אגב, חשוב מאוד לקרוא כמובן את סעיף ה- "Returns" בנושא מדיניות ההחזרים של אותו מוכר - גם אם המוכר לא כתב שם כלום אז יופיע מידע שאין אפשרות להחזיר את המוצר, וזה פרט חשוב שכדאי לשים לב אליו. למידע נוסף לחצו כאן.

איך כותבים פידבק חיובי או שלילי על מוכר מסוים על מנת לפרגן או למנוע מפלות נוספות מרוכשים פוטנציאלים עתידיים?

כל שעליכם לעשות זה להיכנס אל המוצר אותו רכשתם (דרך הסטוריית הרכישות שלכם באתר ב- My eBay) ושם תהיה לכם האפשרות לכתוב פידבק. את הפידבק תוכלו כמובן לכתוב אך ורק לאחר שרכשתם את המוצר.

במידה ויש לכם שאלות נוספות הקשורות ל- eBay - נשמח לעזור לכם! אתם כמובן מוזמנים לפנות אלינו תמיד דרך צור הקשר באתר, ובנוסף אנחנו ממליצים לכם לקרוא על שאלות נפוצות ב- eBay ולבקר בדפי המידע והעזרה באתר eBay.

מה תוכלו למצוא כאן ב- Foods Shopping?

Foods Shopping הינו מתחם קניות ברשת באתר FoodsDictionary - פורטל בריאות, תזונה ודיאטה. במקום לקנות ביוקר (כולנו יודעים מהו יוקר המחיה כאן בישראל וחווים זאת על בשרנו) - מתי תפסיקו להיות פרייארים ותתחילו לרכוש מוצרים אונליין דרך האינטרנט יותר בזול? אגב, אל תתנו לשם להטעות אתכם: כאן לא תמצאו רק מוצרים מגניבים שקשורים לבישול ואפייה, אלא גם מוצרים בתחומים הבאים:

  • מוצרים וגאדג'טים למטבח.
  • אופנה וביגוד.
  • טיפוח ויופי.
  • ספורט וכושר גופני.
  • מוצרים לבית.
  • מוצרי ילדים.
  • מוצרי תינוקות.
  • מוצרי בריאות.
  • והיד עוד נטויה...

אתם יותר ממוזמנים להצטרף אל קבוצת הקניות ברשת הגדולה והאיכותית בישראל, ובעיקר להינות ממוצרים נהדרים ובדרך כלל הזולים ביותר שתוכלו למצוא. אנו משקיעים מחשבה רבה וחיפוש ב- eBay ובשאר הפורטלים לרכישות אונליין על מנת להציג לכם את המוצרים המומלצים ביותר ולמעשה לחסוך לכם את מציאתם. לכם נותר רק להיכנס אל המוצרים ו... לרכוש! אגב, כאן תוכלו למצוא אך ורק מוצרים הניתנים לרכישה מיידית (ולא בצורת רכישה של מכירה פומבית), ואך ורק כאלה הניתנים למשלוח לישראל כמובן.

הערה חשובה: המחיר בש"ח משוער לפי שער המטבע נכון ליום הפרסום באתר eBay. בנוסף, הרכישות דרך האתר הן בכפוף לתנאי השימוש באתר FoodsDictionary.