הכל ייראה טוב יותר כשתשפרו את הרגלי האכילה שלכם
הכל ייראה טוב יותר כשתשפרו את הרגלי האכילה שלכם

הצלחה אישית

הצלחה בכל הנוגע לשיפור הבריאות, ההרגשה ומשקל הגוף שלנו בעזרת שיפור בהרגלי האכילה ובפעילות הגופנית יכולה להיות רק הצלחה אישית, כך שהדרך היחידה להצליח היא להציב יעד אישי בענווה. ענווה פירושה לקבל את מי שאני כעת לצד הרצון להשתפר ללא שיפוטיות, כעס ופגיעה עצמית. יעד אישי הוא הדרך הייחודית שלך להגיע לתוצאות מצוינות.

שיפור אישי

באחד הכנסים שהשתתפתי נשאלתי: "רעות, את תמיד אומרת שתזונה נכונה ובריאה היא אינה הימנעות מוחלטת ממאכלים אהובים. אם כך, מהי צריכת מתוקים ושוקולד מומלצת?". נטייתנו היא לבצע הכללה ולקבל הנחיה ברורה וזה אחלה, אבל לא במה שקשור לשיפור בריאות אישית. תשובתי כמובן הייתה: "יעד אישי הוא תמיד יותר טוב באופן יחסי למקבל ההחלטה. אולם, זאת ההחלטה החשובה והטובה ביותר שאנחנו מקבלים - לשפר את הבריאות ואיכות החיים שלנו". לדוגמא, אדם הנוהג לצרוך 5 עוגיות או שוקולדים ביום, ויציב יעד להפחית את צריכת המתוקים לפגישה אחת עם מתוקים ביום. זה כבר יותר טוב באופן יחסי לעצמו - כמעט פי 5. זה יתבטא בהמון מישורים: בתחושת הערכה והדימוי העצמי, במשקל והרכב הגוף, בבריאות ולעיתים גם ביטוי חיובי בחריגות בבדיקות הדם או במגוון רחב של תסמינים (לדוגמא: כאבי בטן, ליחה וכדומה). לגמילה ממתוקים ניתן להיעזר בצמחי מרפא אשר עוזרים לשלוט בתשוקה למתוקים, מעכבים את חוש הטעם המתוק ומסייעים לאזן הקפצות ברמות הסוכר בדם ולטפל באופן טבעי בסוכר גבוה בדם ובסוכרת.

דוגמא נוספת בנוגע לצריכת מאכלים מטוגנים כל יום 7 ימים בשבוע. נניח ונציב יעד אישי לצרוך יום כן ויום לא. זה כבר פי 2 יותר טוב. לרוב, הצורך במאכלים מטוגנים הם תוצר של דילוג על ארוחות ורעב גדול ומצטבר. לכן, ניתן להפחית את הדחף ולשלוט בבחירות נבונות ובריאות יותר בעזרת הקפדה על ארוחות מסודרות כל כ- 3 שעות ובעיקר להקפיד על ארוחות ביניים. כאשר קיים תכנון מקדים - הוא המפתח להצלחה. הקפידו לקחת אתכם בתיק תפוח, שקית קטנה עם מנת שקדים או קטניות קלויות או כריך.

לקריאה נוספת:
אני חושב משמע אני אוכל (כמו שצריך)
מתוק ובריא? בהחלט אפשרי!
7 דרכים להביס את האכילה הרגשית

יעד אישי

יעד אישי לעולם לא קשור לנורמה, למושלם או להימנעות מוחלטת. למעשה, גישה כזו היא מתכון בטוח לחוות תסכול, כישלון ולעיתים ייאוש ופגיעה בהערכה ובדימוי העצמי.

כלי מעשי

להלן שאלון קצר אשר יעזור לכם להציב את היעד הנכון ביותר עבורכם ולפסוע בדרך חיים בריאה, טובה ומאושרת יותר:

  • תיאור התנהגות האכילה שאותה אני בוחר/ת לשנות, לאזן ולדייק (מה שהיה עד עכשיו).
  • מדוע היא בעייתית?
  • הגדרה ברורה ומעשית של התנהגות האכילה כפי שנכון שתהיה.
  • כיצד זה ישפיע עליי לטובה וישפר את חיי?
  • לכמה זמן לפחות אקיים את ההתנהגות?
  • נושאים רגשיים, בעיות או אתגרים בחיי מהם אולי נובעת התנהגות האכילה?
  • איך אתמודד איתם או אתייחס אליהם בצורה טובה יותר?
  • צפי של קשיים שעלולים להתעורר.
  • מציאת מענה לקשיים.
  • מה יאפשר לי לעשות את השינוי בהצלחה ולהתמיד בו?
  • מה תהיה ההתנהגות הבאה שארצה לשנות?

לסיכום

זכרו שבריאות טובה יותר בליבה היא עניין של גישה בריאה, כלפי עצמנו וכלפי התהליך. זה נהדר לקבל החלטה ולהציב יעדים לשיפור הבריאות, הנראות וההרגשה. אולי אחת ההחלטות הטובות שניקח בחיים. אולם, ללא קבלה עצמית, הבנה ולמידה בקלות - אפשר לפספס את הכוונה הנעלה.

הכותבת היא רעות בר לב, ד"ר לנטורופתיה ומפתחת שיטת BodyReset.
אל האתר של רעות: www.reutbarlev.com