מוזמנים לקרוא איך לנקות את הגוף שלכם עם אורז...
מוזמנים לקרוא איך לנקות את הגוף שלכם עם אורז...

כלי נהדר לירידה במשקל

ניקוי רעלים הוא אחד הכלים היעילים ביותר לפרמט את הגוף, לשקם ולזרז ירידה במשקל, ומומלץ לביצוע בתקופת האביב, לצד חג הפסח בו אנו נוהגים לנקות ולהתכונן לבוא הקיץ לאחר עונת החורף בה נהגנו לבלות יותר בבית סגור.

למי מומלץ ומתי לא כדאי?

ניקוי רעלים מומלץ לכולם. אם זאת, במקרים בהם יש קושי בירידה במשקל או הופעת תסמינים מעיקים - הוא מומלץ אף יותר:

  • אי נוחות במערכת העיכול, גזים, צרבות, רפלוקס, בחילות, שלשולים או תסמונת המעי הרגיז.
  • נטייה לעלייה מהירה במשקל.
  • אלרגיות למיניהן (בעיקר קדחת השחת).
  • דלקת פרקים/דלקות חוזרות או כרוניות במפרק.
  • כאבי ראש ומיגרנות.
  • לחץ דם גבוה או כולסטרול גבוה.
  • עישון.

עם זאת, במקרים הבאים לא מומלץ לבצע ניקוי רעלים:

  • הריון.
  • לחץ דם נמוך.
  • BMI נמוך מ- 21 (תת משקל).

זה לא פשוט אבל זה אפשרי

ניקוי רעלים כולל תפריט מצומצם - הימנעות מוחלטת ממגוון מאכלים אשר לרוב אהובים וחשובים בתפריט בריא ומאוזן. אולם, הקושי הולך ופוחת וכעבור כיומיים שלושה מתחילים להיכנס לרוטינה, לצד שיפור בתחושת האנרגטיות, ירידה במשקל ושיפור במגוון תסמינים מעיקים אשר יסייעו להמשיך. כמו כן, תמיכה וליווי אישי בעזרת איש מקצוע מוסמך כמו נטורופת או מטפל ברפואה סינית יכול מאוד לסייע לך.

משך הזמן המומלץ לבצע את ניקוי הרעלים

את תפריט ניקוי הרעלים מומלץ לבצע במשך 7-30 ימים, כמובן שהכל תלוי ביכולת ובמטרות האישיות.

לקריאה נוספת בנושא:
דיאטת ניקוי רעלים: כל מה שצריך לדעת
ניקוי וטיהור הגוף בהשראה תנ"כית
שייק ירוק: למה הוא כל כך בריא?
עדיין לא חברים שלנו בפייסבוק? הצטרפו עכשיו!

יאללה מתחילים - רשימת קניות

  • לימון.
  • מלח ירוק או מלח ים אטלנטי.
  • שפע של ירקות ירוקים ולבנים בלבד. לדוגמא: ברוקולי, אספרגוס, מלפפון, קישוא, חסה, עליי בייבי, פטרוזיליה, כרוב, כרובית, שומר, בצל, שום ועוד.
  • אורז (בסמטי, מלא, בר, פרא ועוד). פחות מומלץ. מי שנתקל בקושי לצרוך אורז מבושל בשעות הבוקר - ניתן להיעזר במוצרי אורז (פריכיות אורז, אטריות אורז ועוד) וכדאי לוודא תכולת נתרן נמוכה.
  • קטניות ירוקות ולבנות בלבד: עדשים ירוקות, שעועית לבנה, ירוקה ושעועית מש, אפונה יבשה, אפונת גינה.
  • יש להקפיד על שתייה מרובה של מים או מים חלוטים בעשבי תיבול ירוקים (נענע או לימונית) או לימון.
  • תוספי תזונה וצמחי מרפא מומלצים: חיידקים טובים לשיקום פלורה פנימית של מערכת העיכול, כמוסות פסליום (בעיקר אם יש נטייה מוגברת לעצירות).
  • צמחי מרפא לניקוי רעלים ולשיפור תפקוד הכבד:  גדילן מצוי, שן ארי או אירוס. כבכל תחום רפואי אחר, צמחי מרפא מומלץ לקחת לאחר התייעצות עם איש מקצוע מוסמך להתאמה אישית (צרכים אישיים, התאמה למטרות, שילוב נכון עם תרופות ועוד).

היערכות יעילה

  • אחת ל- 3 ימים בישול האורז כאשר מומלץ לגוון! ניתן לגוון בתבלינים, בעשבי התיבול (פטרוזיליה או כוסברה), פעם להוסיף שום כתוש או טבעות בצל. ניתן לאדות לפני. בכל מקרה - לא להוסיף שמן.
  • אחת ל- 3 ימים בישול הקטניות או הנבטה אחת לשבוע.
  • את הירקות כדאי לצרוך בצורות שונות: אידוי, קלויים בתנור, בסלט, חתוכים גס, ממולאים. פעם בכ- 3 ימים להכניס כרובית שלמה בתנור, מגוון ירקות ירוקים ולבנים בתבנית לתנור, שקית ירקות קפואים (מופשרת) בסיר אידוי עם מלח ועוד.

לו"ז ותפריט יומי מומלץ

  • בוקר (עם ההתעוררות): 2 כוסות מים על קיבה ריקה (כדאי לסחוט חצי לימון בכל כוס) + 1 כמוסה של חיידקים טובים ופורמולת צמחי מרפא מותאמת אישית.
  • ארוחת הבוקר: קערת אורז ועדשים + 2-3 מנות ירק, או 2 פריכיות אורז מלא דל נתרן + ממרח שעועית + 2-3 מנות ירק.
  • כעבור שעתיים: כמוסת פסיליום.
  • כעבור שעה: 3-5 כפות אורז מלא + כוס קטניות מונבטות או מבושלות + קערת ירקות אפויים/מאודים/ממולאים.
  • כעבור שעתיים: צמחי מרפא.
  • כעבור שעה: 3-5 כפות אורז מלא + כוס קטניות מונבטות או מבושלות + קערת ירקות אפויים/מאודים/ממולאים.
  • לפני השינה: חיידקים טובים.

לסיכום

ניקוי אורז ידוע מזה עשרות שנים ונעשה בו שימוש ככלי יעיל ומסורתי לשיקום, ניקוי וחיזוק הגוף. ניקוי אורז מביא לירידה במשקל, שיפור נראות העור וחיזוק הבריאות. למה דווקא אורז? האורז נחשב לנייטרלי בהשפעותיו על גוף האדם ולכן הוא מתאים כמעט לכולם. כאשר אוכלים רק אורז למשך מספר ימים, נוצר מצב נייטרלי וקבוע, והגוף פשוט לא צריך להשקיע אנרגיה בעיכול המזון - מצב אשר מאפשר לו את החופש לו הוא זקוק כדי להתמקד בתהליכי שיקום וירידה במשקל. בנוסף, הקו המוביל כל תהליך בריאותי הוא הנאה. תנו ליצירתיות לענג את המתכון המצומצם. הגישו את המנות המומלצות בארוחות בצורות שונות: כתבשיל, כמרקים, כממולאים, חם או קר, ולגוון בעזרת תבלינים ועשבי תיבול שונים. נשמח אם תשתפו אותנו במתכונים המומלצים שלכם. בהצלחה!

הכותבת היא רעות בר לב, ד"ר לנטורופתיה ומפתחת שיטת BodyReset.
אל האתר של רעות: www.reutbarlev.com