אז מה אתם הייתם בוחרים לנשנש?

קצת מספרים

כמעט ואין מישהו שלא ניסה לסגל לעצמו שגרת חיים בריאה במטרה לרדת במשקל. בכלל, יש אנשים שמנהלים את חייהם בניהול דיאטות חוזרות ונשנות ולא פעם מפסיקים ומתחילים אחת אחרת. לכל אדם מתאים תפריט מיוחד, המכיל כמות קלוריות מספקת שכדאי שלא יחרוג ממנה. לדוגמא, בחורה בת 25 שמנסה לרדת במשקל ואוכלת ממוצע של כ- 1300 קלוריות ביום ומתאמנת כ- 3 פעמים בשבוע תרד במשקל אבל אם במהלך ימי שישי ושבת היא תאכל 3000-4000 קלוריות ביום היא תעלה.

זה נשמע כמו כמות קלוריות אדירה, אבל זה מה שקורה בשטח. אנשים מכפילים אם לא משלשים את כמות הקלוריות היומית שלהם ביום אחד במהלך הסופ"ש (והסופ"ש מתפרש על יומיים...) ולאור כך הם לא יצליחו לרדת במשקל (במקרה הטוב) או יעלו במשקל. הדבר מאוד מתסכל וזו אחת הסיבות היותר שכיחות להפסקת דיאטות.

טיפים לעבור את הסופ"ש בשלום

רוצים לאמץ טיפים שיעזרו לכם לשמור על התזונה גם במהלך הסופ"ש? אספנו עבורכם 5 טיפים הכרחיים:

אל תעשו צ'יט

צ'יט היא מילת סלנג מעולם פיתוח הגוף שמשמעותה ארוחה שהיא לא חלק מהתפריט. זה מגיע מהמילה האנגליתCheat  שמשמעותה לבגוד: כלומר לבגוד בדיאטה שלכם. אתם לא רוצים לבגוד בדיאטה כמו שאתם לא רוצים שיבגדו בכם, הגוף שלכם זה אתם אז אל תבגדו בעצמכם.

ברור שקשה לשמור על דיאטה כל הזמן ולכן מומלץ מראש לכוון את האוכל שלכם לכך שכ- 80% ממנו יהיה בריא, לא מעובד וטרי ו- 20% הנותרים יהוו את כל השאר. כך, לא יהיו לכם נפילות ולא יהיו לכם חשקים מטורפים למתוק כי אתם לא מונעים את זה מעצמכם. מנגד, הבעיה בצ'יט היא שלרוב אותה בגידה נמשכת יום שלם ומגיעה לאלפי קלוריות שמגיעות ממקורות לא מזינים שרק מזיקים לגוף. מערכת העיכול לא נועדה לעכל כזו כמות של אוכל מזיק בבת אחת אז וותרו מראש על הארוחה הגדולה, הענקית ומלאת השטויות שתכננתם עבורכם במהלך הסופ"ש ותאכלו חתיכה קטנה של עוגה, מנה אחת של פסטה או פיצה.

לקריאה נוספת:
סיבים תזונתיים: כמות מומלצת לצריכה ומידע כללי
אני חושב משמע אני אוכל (כמו שצריך)
היתרונות הבריאותיים לסדר מרכיבי המזון בארוחה
להצטרפות לניוזלטר של FoodsDictionary (בחינם)

תרבו לשתות מים

שגרת הסופ"ש מלווה בדרך כלל עם אלכוהול ומאכלים עמוסי נתרן וסוכר. לכן, כדאי שתוודאו שאתם שותים הרבה יותר מים מהרגיל. זה יעזור לשמור על יציאות סדירות ויעזור לנקות את הגוף מהר יותר ויסייע להשיג תחושת שובע.

נהלו שגרת אימונים

ידוע לכולם שבכדי לשמור על מאזן קלורי שלילי כדאי לשלב גם פעילות ספורטיבית לצד השמירה על המשקל. לכן, בימים שמתאמנים יותר קל לשמור על דיאטה מאוזנת. התחושה של "התאמנתי קשה אז למה שאני אהרוס את זה עכשיו עם פיצה או המבורגר" היא תחושה מבורכת וזה יציל אתכם מלאכול יותר ממה שאתם צריכים.

ירקות

כדאי לכם להתחיל לשלב ירקות מגוונים בתפריט היומי והשבועי שלכם. גם כאשר מדובר במנות הקלאסיות, אם קיימת אפשרות להחליף אותן בתחליפי ירקות - כדאי לשקול זאת. רוצים לאכול פסטה? תאכלו פסטה מקישואים או דלעת במקום מחיטה. רוצים פירה? תאכלו פירה מכרובית. כדאי שתתחילו כל ארוחה עם סלט ירקות ומרק ירקות ורק אז תאכלו את שאר המנות המתוכנוות עבורכם.

אל תרגישו רע

מותר לכם לא לאכול את האוכל המטוגן, המצופה ורווי השמן שמגישים לכם גם אם זה בארוחה משפחתית. אין בושה לדאוג לבריאות שלך ואתם לא צריכים לאכול אוכל שמזיק לכם או עושה לכם כאב בטן רק בגלל שלא נעים לכם. לכן, אם אתם בדיאטה, כדאי שתביאו סלט גדול אתכם לארוחה או תבקשו שיכינו לכם. מי יודע, אולי תשפיעו על עוד מישהו שיושב לידכם גם לסגל לעצמו אורח חיים בריא.

לסיכום

לכל אחד יש את עקב האכילס שלו בכל מה שקשור לתזונה ודיאטה, אך המשותף לכולם היא שמירה על התפריט ואורח החיים הבריא במהלך הסופ"ש. לכן, כדאי שתאמצו את הטיפים בתקווה שיסייעו לכם ויקלו עבורכם את תהליך ההרזייה. אורח חיים בריא דורש להביא לשינוי ההרגלים שלנו ושל הסביבה אבל זו ההשקעה הכי טוב שתעשו בחיים שלכם - אל תפחדו לקחת את הצעד ולעשות מה שטוב לכם!