כדאי לכם להיות צרכנים נבונים
כדאי לכם להיות צרכנים נבונים
  1. הכינו רשימת קניות מראש - הגעה לקנייה עם רשימה שהוכנה מראש יכולה לחסוך כסף, למנוע קניית מזונות שלא דרושים ולוודא שהמזונות שנקנים הם מזינים ונדרשים לתפריט השבועי.
  2. אל תגיעו לקנייה רעבים - הגעה לסופרמרקט במצב רעב יכולה לגרום לקנייה אימפולסיבית של מזונות שאינם דרושים או שאינם מזינים.
  3. הקפידו לקנות את רוב המוצרים בהיקף הסופרמרקט ולא במעברים. ההיקף של הסופרמרקט מכיל מוצרים טריים כמו פירות, ירקות, מוצרי חלב, בשרים, עופות ודגים. בעוד המעברים מכילים בעיקר מזונות מעובדים שפחות מזינים.
  4. תכננו את התפריט השבועי מראש, כך תדעו את כמות הארוחות שתאכלו בבית וכמות הזמן שיש לכם לבישול. כך שבשבוע לחוץ לדוגמה, אפשר לקנות יותר מזונות שמהירים וקלים להכנה, כמו פסטה, רוטב עגבניות וירקות קפואים.
  5. תסתכלו על תוויות המזון - חשוב לדעת מה יש באוכל שאנו אוכלים. אם אתם מתלבטים בין שני מוצרים דומים, השוו בין תוויות המזון שלהם. בחרו את המוצר שמכיל פחות שומן רווי, פחות נתרן ופחות סוכר שכן אלו רכיבי מזון שאינם בריאים בכל מצב.

לבסוף, זכרו כלל ברזל, ככל שרשימת הרכיבים המופיעה בתווית המזון שעל גבי מוצר היא ארוכה יותר, הסבירות היא, שזהו מוצר שמכיל יותר חומרים משמרים למיניהם ועל כן אינו בריא לגופנו.