תה צמחים נהדר לחורף קר

על מנת להתאים את עצמנו לעונת החורף, עלינו להתאים את המזונות שאנו אוכלים לעונה הקרירה בשנה.
בתקופת החורף אנו מחפשים להתחמם, אחת מפעולות הגוף שמבזבזות הרבה אנרגיה היא פעולת האכילה ולכן חלק גדול מוצאים את עצמם מנשנשים רבות מתוקים, ג'אנק פוד, מזונות מתועשים ומעובדים וכל זאת רק כדי להתחמם, כי לאור העובדה שפעולת האכילה מבזבזת אנרגיה, פעולת העיכול גורמת לאחר הארוחה לעלייה בטמפרטורת הגוף.

לכן עלינו לעסוק יותר בחימום הגוף ובהרצת הדם באמצעות פעילות גופנית קלה והקפדה על לבוש חם, לצרוך יותר מזון מחמם ולהקפיד על שתייה חמה ויש להרבות באכילת מזון שעבר אידוי/הקפצה/אפייה.

כמו כן, יש לאכול יותר דגנים מלאים (אורז מלא, קינואה, כוסמת), גרעינים (גרעיני חמניות, דלעת) ואגוזים.
עדיפות לדייסות מדגנים מלאים: אורז מלא, קוואקר, אמרנט בתוספת קינמון - הדגן המלא ישביע, יאזן רמות סוכר והקינמון יחמם מעט.

יש לצרוך יותר מזונות מחממים: משפחת הבצלים - בצל, בצל ירוק, כרוב, כרישה, עירית, עלי חרדל.
יש להשתמש יותר בתבלינים מחממים: אגוז מוסקט, ג'ינג'ר טרי, כוכבי אניס, זרעי כמון, זרעי כוסברה, עלי דפנה, זרעי קימל, שום, שומר, שמיר.

כדי להתחמם עלינו להקפיד על אכילה מסודרת של 5-6 ארוחות ביום:
2-3 ארוחות עיקריות ו- 2-3 ארוחות ביניים.

המלצות על שתיית חליטות צמחי מרפא לחורף

הכנת חליטת צמחים

2-3 כפיות צמח יבש (במסננת קטנה) לכוס מים רותחים, מכסים את הכוס למשך 15 דקות, לאחר מכן מסירים את המכסה, זורקים את הצמחים ושותים. ניתן להמתיק במעט דבש.

חליטה מחממת לסובלים מקור

יש לחלוט צמחים המעודדים ומזרזים את זרימת הדם לחלקי הגוף השונים, במיוחד לגפיים ולידיים.
הצמחים המשתתפים הם: אזוב, קינמון, סמבוקוס, היבסקוס, וורד הבר, זנגביל, חולינג'אן והל.
ההמלצה היא לחלוט את הצמחים הללו ולשתות עד כשתי כוסות ביום.

חליטה מרגיעה

בעונה זו במיוחד, רצוי לשמור על איזון נפשי. ההמלצה היא לחלוט צמחים כמו: לואיזה, לימונית, מליסה, עלי פסיפלורה, קמומיל, נפית החתולים, וטיליה.
לואיזה, לימונית, מליסה: צמחים ממשפחת השפתניים, המסייעים להרגעת מערכת העיכול ולאיזון מערכת העצבים.
נפית החתולים: מסייעת להפגת מתח, מרגיעה ומשפרת שינה, משפרת את התיאבון ומרגיעה את מערכת העיכול.
פסיפלורה: מרגיעה, משככת כאבים, ממתנת חרדות ועצבים, מורידה לחץ דם גבוה. טובה לנדודי שינה, וכן להפרעות קשב וריכוז אצל ילדים.

2-3 כפיות ליום בכוס מים רותחים x 3 פעמים ביום.

חליטה לחיזוק המערכת החיסונית

המטרה היא לחלוט צמחים עתירי ויטמין C, אנטי ויראליים וצמחים המסייעים למערכת החיסון ומתמודדים בעצמם עם גורמי מחלות. צמחים כמו: פקעות ורדים, פירות סמבוק, אזוב, מרווה, עלי זית, אכינצאה ומליסה.
פקעות ורדים - הפקעות מכילות נוגדי חמצון רבים ועשירות בויטמין C המסייע למערכת חיסון.
סמבוק פירות - פירות מעץ הסמבוק נחשבים לאנטי ויראליים. ניתן לאכול את הפירות היישר מן העץ, וגם ניתן לחלוט אותם עם צמחים נוספים.
מליסה - צמח אנטי ויראלי משמעותי, אנטי בקטראלי, מוריד חום ומחזקת את המערכת החיסונית.
ציפורן חתול - צמח אנטי ויראלי ואנטי דלקתי, מחזק את מערכת החיסון ואף נחשב כצמח אנטיספטי (מחטא) מצוין וחזק.

2-3 כפיות מן התערובת לכוס מים רותחים x 3 פעמים ביום.
ציפי קדוש
, נטורפתית.