הורים - תכינו לילדים שלכם פסטה בריאה יותר
הורים - תכינו לילדים שלכם פסטה בריאה יותר

איך עוטפים את הפסטה בבריאות?

פסטה, כשלעצמה, היא פחמימה חצי מלאה, ואין כל רע בלאכול אותה פעם-פעמיים בשבוע, אבל אני תמיד אומרת לסרבנים שלי שאם כבר אוכלים פסטה, צריך לדאוג שהיא תהיה עטופה בבריאות. להרוויח כמה ירקות עם הפסטה. אז איך עושים את זה? כמו תמיד: לאט לאט ובהדרגה.

איך משכנעים ילדים לאכול פסטה עם רוטב מזין? מאחר שגם הסרבנים הפרטיים שלי אוכלים בלי שום בעיה פסטה עם שמנת, התחלתי ברוטב "ורוד". הכנתי רוטב עגבניות מעגבניות טריות, בצל, שום, עשבי תיבול ורסק קנוי. טחנתי הכל טוב טוב בבלנדר מוט והוספתי שמנת מופחתת שומן. הרבה שמנת. ככה זה התחיל, וזה עבר בקלות. איך זה עבר? השתמשתי במה שהילדים אוהבים... אמרתי להם שזה רוטב שמנת מעורבב עם הרוטב של הפיצה! לאט לאט, בכל פעם שהכנתי פסטה כזאת, הפחתתי את כמות השמנת, עד שכבר הגענו ליום אחד בו הכנתי את הפסטה רק ברוטב העגבניות הטחון עד דק. מאחר שזה "הרוטב של הפיצה" המוכר - מאז ועד היום הם אוכלים אותו בשמחה.

טריק נוסף (אם הבררנים שלכם לא קונים את ההסבר הנ"ל) הוא להכין פסטה ברוטב עגבניות, לערבב אותם ביחד ולאפות בתנור עם מעט גבינה קשה מגוררת מעל. ככה תבטיחו שהילדים מקבלים את העגבניות, הבצל, השום ועשבי התיבול, בלי להרגיש שהם אוכלים "ירקות".

לקריאה נוספת:
לדבר, לדבר ולדבר
האם ילדים צריכים אומגה 3?
איך לשדרג את הכריך מבלי שהילד ירגיש?

הכירו לילדים את הפסטו

עכשיו אפשר להתקדם לרוטב הבא, הבריא והטעים ביותר: פסטו. אין כמו פסטו טרי שמכינים לבד בבית! שמים במעבד מזון הרבה עלי בזיליקום טריים, שתי שיני שום קטנות, חופן צנוברים, גוש פרמזן קטן, מלח, פלפל והרבה שמן זית, וטוחנים לממרח. בהתחלה, לילדים סרבנים במיוחד, זה עלות להיראות "ירוק מדי", מן הסתם, אז הנה טריק שמנעים את הפסטו על כולם: שמים שלוש-ארבע כפות פסטו במחבת, מוסיפים מעט חלב (ברור שסויה) ונתח פרומעז ברוחב שלוש אצבעות. ממיסים הכל ביחד על אש נמוכה עד שמתקבל רוטב קרמי מעולה. ושוב, זה הופך לרוטב "שמנת" שאותו, בדרך כלל, גם ילדים סרבנים מוכנים לטעום. מעבר לעובדה שזה טעים אש, זה מכניס לילדים עלים ירוקים לתפריט (וזה, תסכימו איתי, משהו שבדרך כלל ילדים לא נוטים לאכול בעצמם).

ואם כבר שמנת - אז שיהיה עם בטטה

לילדים סרבנים במיוחד, שלא קונים את השטיקים של העגבניות או הפסטו, אפשר להכין רטבי שמנת, אבל להעשיר אותם במשהו "בריא" - למשל, בטטה! אם "מבשלים" בטטה במיקרוגל (8-10 דקות בעוצמה גבוהה) ומפוררים אותה לתוך מחבת עם שמנת, מלח ופלפל - מתקבל רוטב נהדר שמכניס גם קצת בריאות לצלחת.

שבוע בריא לכם ולילדיכם, האמא של הסרבנים.

הערה: הכותבת אינה אשת מקצוע מוסמכת וכותבת על פי ניסיונה האישי בלבד.