יש דגני בוקר מלאים טעימים שילדים יאהבו
יש דגני בוקר מלאים טעימים שילדים יאהבו

מה להחליף למלא?

מניסיוני האישי, יש מספר מוצרים שאפשר להחליפם לתצורתם המלאה, בלי שום בעיה ותשומת לב מצד הסרבנים:

  • פירורי לחם מלאים: מאחר שהם משמשים בדרך כלל לטיגון, לקציצות או לציפוי, פירורי לחם תמיד מגיעים בצורה "זהובה" לצלחת, ולכן הילדים ממש לא מבחינים בהבדל. אני נשבעת לכם שהם אפילו טעימים יותר.
  • קמח מלא: אני ממליצה להחזיק מגוון של קמחים בבית, ולנסות שילובים שונים. אני יכולה לחסוך לכם את הטרחה בהכנת בצק לפיצה מקמח מלא (לא להיט) או חלה מקמח מלא (מאוד כבד), אבל בהחלט אפשר לנסות להחליף חצי מכמות הקמח בכל מתכון בקמח מלא. זה בדרך כלל עובד עם עוגיות, בצקים ועוגות, ואפילו בעוגות יום הולדת עתירות שוקולד! רק זכרו, שמאחר וקמח מלא הוא קצת יותר כבד מקמח רגיל, אם כתוב במתכון לשים כוס קמח, שימו קמח מלא עד סנטימטר מתחת לשפת הכוס. למתקדמים - יש יחסי המרה מצוינים ברחבי הרשת. אם אתם בעניין, נסו לאפות עם קמח שיפון ו/או קמח כוסמין. אחרי ההתיידדות איתם, תלמדו בדיוק מה אפשר לעשות עם איזה קמח.
  • קוסקוס מלא: טעים יותר, באחריות, אפילו סתם עם מלח ופלפל ובלי המרק של הקוסקוס!
  • פתיתים מחיטה מלאה: מדובר במוצר קצת טריקי, כי אם תבשלו אותם כמו פתיתים רגילים, הקטנטנים שלכם לא ימותו על זה ("אל דנטה" ובעל טעם עמום...), אבל אם תבשלו את הפתיתים ביחס של כוס וחצי מים לכוס פתיתים, תוסיפו בצל מטוגן/גזר חתוך לקוביות קטנות קטנות/אפונה וכו', ותתבלו בתבונה - התוצאה פשוט נהדרת ובריאה.
  • לחם מלא: ברור שאתם יודעים שצריך וזה, אבל כמה מכם נכנעים לילדים שרוצים רק לחם לבן? רק חלה? רק פיתה? מבחינתי זה פשוט מאוד: לבן לא נכנס הביתה! יש פיתות נהדרות מחיטה מלאה, לחמים מלאים מעלפים וחלות מתוקות שלמדתי להכין מקמח שיפון. וזה מה שיש. בגן, בבית הספר, בעבודה - שם תמיד יהיה לחם לבן, אז בואו לפחות נשמור על הבית נקי מהרעלן הזה. הילדים לא רוצים? לא צריך! שלא יאכלו לחם! אם תעמדו על שלכם, תוך כמה ימים הם יתרגלו ויראו שה"שד" המלא לא נורא כל כך.

לקריאה נוספת:
להבריא את הפסטה: על ילדים, פסטה ובריאות
ארוחות ביניים קלות ובריאות לילדים
לחם מלא: בריא יותר ומשמין פחות?

מה פחות מתאים לילדים סרבנים?

בתחילת הדרך, בשיא ההתלהבות, ניסיתי לדחוף לילדים פסטה מחיטה מלאה או מקמח כוסמין. בינינו? זה לא זה. זה לא נראה אותו דבר וזה לא טעים אותו הדבר... אז בואו נניח לפסטה, ונמשיך עם פסטה מחיטת דורום, שהיא לא רעה כל כך.דבר נוסף שלדעתי כמעט בלתי אפשרי לאכול אותו הוא אורז מלא. מלבד העובדה שהוא הופך תהליך בישול של 10 דקות ל- 40 דקות, העיכול שלו הוא כמעט בלתי אפשרי. אז אני חסה על הילדים... מבחינתי, אורז בסמטי, אורז אדום או אורז בשלושה צבעים (בסמטי, אדום ופרא) הם בריאים במידה מספקת. הרי באנו ליהנות, לא? וכאמור, אם אתם מכינים פיצה בבית, ותרו על הניסיון "להבריא" אותה עם קמח מלא. זה פשוט לא זה! לחילופין, נסו להכין שתי פיצות מכמות לבצק אחד. נסו לרדד את הבצק עד למקסימום הדקיקות.

ודבר אחרון חביב - קינואה. אם הילדים שלכם אוכלים אותה - אשריכם! אבל אם לא, תבינו אותם. מדובר ב"סופר פוד" של ממש, והטעם שלה לא תמיד מתחבב על ילדים. אני מכירה כמה חברות ש"דוחפות" קינואה בקציצות, בפתיתים וכדומה. אני מניחה לסרבנים שלי לעת עתה, בעניין הזה.

שבוע בריא לכם ולילדיכם, האמא של הסרבנים.

הערה: הכותבת אינה אשת מקצוע מוסמכת וכותבת על פי ניסיונה האישי בלבד.