אם כבר אבטיח - תעשו ממנו כדורים!
אם כבר אבטיח - תעשו ממנו כדורים!

שמירה על המשקל והתזונה הנכונה בים ובבריכה

איך אנחנו ההורים, אשר פעמים רבות רוצים לשמור המשקל, יכולים להתמודד עם הנשנשת הזאת? איך אנחנו יכולים אף לשמור על ילדינו, ואילו נשנושים ניתן לקחת לים או לבריכה?

  • פירות: הבעיה עם הפירות היא בעיקר הכמות. ישנם פירות שמזוהים עם הקיץ אך עשירים יותר בסוכר, והכמות מהם אנו אוכלים הינה בלתי נשלטת. דוגמאות לפירות מסוג זה הם אבטיח, מלון וענבים. אם אינכם מסוגלים להגביל את הכמויות - מומלץ לקחת פירות אחרים אשר מכילים פחות סוכר ושניתן לאכול מהם יותר (למשל 2 שזיפים, 2 נקטרינות קטנות, 4 משמשים). במקרה שכן החלטתם לקחת אבטיח/מלון, מומלץ ליטול עמכם כוס כדי לדעת כמה אתם אוכלים בדיוק (כוס גדולה שווה למנת פרי). במקרה של ענבים, מומלץ לחלק לשקיות קטנות אשר יכילו בדיוק מנת פרי (12 יחידות). אופציה נחמדה נוספת לגבי הענבים היא להקפיא אותם (וכך זמן האכילה שלהם מתארך), ולגבי מלון ואבטיח, מומלץ להשתמש בכף גלידה קטנה (כף פריזיאן) ולעשות כדורי אבטיח ומלון קטנים, זה מאוד כיף לאכילה, לקטנים ולגדולים.
  • ירקות: מאוד מומלץ לחתוך ירקות במגוון טעמים וצבעים. ברגע שהם חתוכים יפה ונראים יפה בעיניים, זה עושה חשק רב לאכול אותם, גם למבוגרים וגם לילדים.
  • פופקורן: אופציה מעולה המכילה נפח רב עם מעט קלוריות. מומלץ לחלק את השקית הגדולה שעושים במיקרו ל- 4 מנות כדי לקבל את המנה הנשנושית המתאימה או להשתמש בפופקורן המכיל 100 קלוריות לשקית. כמובן שהאופציה הכי מועדפת היא להשתמש בגרגרי תירס שלמים, ולשלוט בסוג ובכמות השמן והמלח.

בואו לקרוא בנוסף:
מה לתת לילדים לאכול בפארק המים?
שמירה על המשקל בחופשות
לאכול במסעדה ולשמור על המשקל

  • ג'לי: מאוד כיף לאכול ג'לי מרענן אחרי שיוצאים מהים או מהבריכה. קיימים בסופרים מגוון ג'לים אישיים במקררים בכל מיני טעמים, ובכמות קלוריות נמוכה ליחידה.
  • יוגורט: כן, קראתם נכון. דבר מגניב שאפשר לעשות עם יוגורט הוא לקחת אותו קפוא לים, וכך, אחרי שיצאתם מהמים, יחכה לכם יוגורט חצי קפוא, שאפשר לאכול עם כפית כמו גלידה. יש כל מיני טעמים מגניבים שאפשר להקפיא כמו קוקוס, רום צימוקים וכדומה.
  • בייגלה/פריכיות/חטיף תפוחי עץ: כל אלו מגיעים באריזות אישיות, ומהווים חטיף שגם ילדים וגם מבוגרים אוהבים, ומהווים תחליף מצויין לחטיפים המסורתיים.
  • כריכים: פעמים רבות אנו מכינים לילדים כריכים (פיתות, לחמניות), ומוצאים את עצמנו מנשנשים את השאריות שלהם. אז די לאכילת השאריות. אם אתם מתכננים להישאר זמן רב בים או בבריכה, פנקו גם את עצמכם בכריך טעים עשיר בירקות, אשר ישביע אתכם לאורך זמן.
  • ארטיק: ארטיק קרח הוא תמיד אופציה טובה, ואם לא בא לכם על הקרח, ניתן היום למצוא ארטיקים חלביים דיאטטיים נפלאים גם בים ובבריכה. אופציה נפלאה אחרת הן הארטיקים על בסיס פרי (פרילי, סולרו). אם ממש בא ארטיק עם שוקולד - עדיף את השוקו-שוקו/וניל הפשוטים של פעם.
  • מי שלא יכול לוותר על הג'חנון המסורתי (אשר פעמים רבות מביאים לים ולבריכה): במקום ג'חנון מומלץ לאכול את הביצה הקשה, ואפילו שתיים בשל השובע שהן מעניקות, בליווי של סלט ירקות וירקות בתנור.
  • היזהרו ממנות במסעדות בים ובבריכה: טוסט או צ'יפס? אבטיח עם בולגרית או שניצלונים? כל אלו עשירים מאוד בקלוריות. גם האבטיח עם הגבינה הבולגרית מגיע בכמות גדולה, ובדרך כלל מלווה בגבינה שמנה, כך שהמנה כולה יכולה להסתכם במאות קלוריות. מומלץ להביא כריכים מהבית, לשמור את הארוחה הגדולה לבית, ולהקפיד לקנות בעיקר ארטיקים, ולא יותר מכך.

בברכת קיץ נעים, טעים ובריא!
הכותבת היא שמרית הלר, דיאטנית קלינית.
אל האתר של שמרית: www.al-hamishkal.co.il