גופן וקישורים
צבעים
סמן העכבר
בית | » | ערוצי תוכן | » | טיפים והמלצות | » | כל האמת על כמות החומר המשמר בסלטי החומוס |
בטוח תהיתם לפחות פעם אחת מה יצרני החומוס באמת שמים בחומוס שאנחנו רוכשים ברשתות שיווק המזון: קמח? אחוז גבוה של חומר משמר? עמילן? ובכן, אתם לא לבד. מסקרים שנערכו עולה כי אחוז גבוה מאוד של ישראלים כלל לא יודע מה באמת מכיל החומוס המסחרי. "למה לא להכין חומוס לבד בבית?", אתם שואלים? חומוס הוא סלט/ממרח מאוד קל להכנה והוא מזין ברמה הגבוהה ביותר כשצורכים אותו באופן מיידי וכשמכינים אותו ללא חומר משמר. על כך אין ויכוח. יחד עם זאת, אנו חיים בעידן בו חסרות לכולנו כמה שעות ביממה, ולמרות שלהכין חומוס לוקח בדיוק 6 דקות - מלאכת ניקיון המיקסר די מעיקה בסוף ההכנה. אז בדקנו מה באמת מכיל החומוס המסחרי והאם השד כל כך נורא כמו שמתארים אותו...
מערכת foodsdictionary, 10.08.2016, תוכן שיווקי
סלט חומוס עם צנוברים צילום: נגה גלבוע אדמית
הרכיבים של החומוס המסחרילהכין חומוס מ- 100% גרגירי חומוס זה לא אפשרי (הרי כל מרכיב שאנחנו מוסיפים לחומוס מהווה אחוז מסוים מהסה"כ), אך כן כדאי לשאוף לכמה שיותר אחוזי חומוס. בדקנו מה בדיוק סלטי צבר שמים בחומוס שהם מייצרים - להלן רשימת המרכיבים העיקריים בו (כמובן שישנם מרכיבים נוספים לעיתים כמו מרכיבי התוספות וכדומה):
אז למה אי אפשר לוותר על החומר משמר?החיים כיום כל כך עמוסים והזמן הוא משאב כל כך יקר, שפעמים רבות גם האכילה שלנו מתבצעת בעמידה או תוך כדי העבודה על המחשב (נשמע לכם מוכר?). לפיכך, רבים מאיתנו מוצאים את עצמם אוכלים הרבה אוכל מוכן. יצרני המזון צריכים כמובן לייצר בכמויות גדולות מאוד לכל האוכלוסייה, והתוצר שלכם צריך להחזיק זמן רב על המדף. החומר המשמר למעשה מאריך את חיי המדף של המוצר (במקרה שלנו של סלט החומוס). לכן, במידה ולא יימצא חומר משמר בחומוס - הוא יתקלקל במהירות. כשאתם מכינים חומוס ביתי הוא יוכל להחזיק מעמד יומיים-שלושה במקרר בסה"כ. השף אבי לוי מטפל בגרגירי החומוס צילום: יחסי ציבור
כאן למעשה מגיעה השאלה של מינון החומר המשמר במוצר, הרי שאר המרכיבים בסלט החומוס הם מרכיבים די בסיסיים שעושים בה שימוש גם כשמכינים חומוס ביתי. בסיור שערכנו במפעלים של סלטי צבר הוסבר כי כמות החומר המשמר במוצרים אינה עולה על 0.15% מכלל המוצר, ואלו הן חדשות טובות. מינון כזה עם צריכה מתונה ונבונה לא עלול לסכן את בריאות הצרכנים. בנוסף, הובהר כי סלטי צבר עושה את כל הנדרש על מנת לחשוב כל הזמן על בריאות הצרכנים ולשפר את מוצריה יותר ויותר מבחינה תזונתית ובריאותית, וזו מחשבה נכונה שמעניקה אמון צרכני במותג. איך מייצרים חומוס בסלטי צבר?במהלך הסיור שלנו עם עוד 7 בלוגריות מובילות דעה, נוכחנו להבחין בסדר המופתי של מלאכת הכנת הסלטים במפעל. המפעל משתרע על שטח רחב ומכונות גדולות מאוד שוכנות בו המקלות על העבודה במפעל. לדוגמא, את הפלפלים והחצילים (חציל בלאדי שנראה מיליון דולר) המכונה שוטפת במים לפני כניסתם אל התנור לשם קלייה, ואת החומוס משרים במכולה ענקית שמצליחה להשרות כמות גדולה מאוד של גרגירים בכל פעם. הסטריליות במפעל גם כן ראויה לציון לשבח. נכנסנו אל המפעל לאחר ששטפנו ידיים בסבון ועם כיסוי ראש וגוף מניילון + נעליים למניעת החלקה. את הסיור ליווה טכנולוג המזון הראשי של סלטי צבר ביחד עם השף אבי לוי, אשר פיתח ליין של מוצרים בחברה. לפני הסיור, השף אבי לוי הציג לנו את המטבח הקטן בו הכל למעשה מתחיל ובו הוא מנסה לייצר את החומוס הטעים והבריא ביותר (ולא רק חומוס... חבל שלא הייתם יכולים להריח את המטבוחה שהוא בדיוק הכין כשנכנסנו!). החוכמה היא לענות על השאלות הקשות ומילת המפתח היא שקיפותלפני שערכנו את הסיור במפעל, ערכנו שיח מרתק אודות כל תחום הסלטים שנוצר לו תדמית שאינה בריאה ולטובת הצרכנים. בשיח זה עובדי צבר נשאלו על ידינו שאלות קשות אשר מצריכות שקיפות מלאה והן נענו ביושרה. אין כוונה לשקר לציבור הצרכנים ולהגיד שהמוצר לא מכיל חומרים משמרים ואין כוונה לציין שחומרים משמרים אינם מזיקים כלל. הכוונה היא להציג את האמת במלואה לצרכנים ולציין את הכמות המדויקת של החומרים המשמרים במוצרי סלטי צבר, וכמו כן גם לשלול תיאוריות מופרכות בנוגע למה שמוצרי החברה מכילים. המטרה של סלטי צבר היא להפגין שקיפות מול הצרכנים ולהעניק להם את ההרגשה שהמוצרים בטוחים לשימוש ושהחברה עושה את מירב המאמצים כדי להמשיך ולשפר את מוצריה כל הזמן. הפלפלים האדומים בדרך לקלייה צילום: יחסי ציבור
אז מה אנחנו ממליצים לכם?כשהקמנו את האתר בשנת 2009, המוטו שלנו היה (ועודנו כזה) שהגולשים יראו וילמדו מה הם מכניסים לפה שלהם, וכל אחד יעשה את הבחירה שלו על פי שיקול דעתו. ריכזנו את המידע על המוצרים במקום אחד וניסינו כל הזמן להגביר את המודעות לכך בקרב הצרכנים. אנחנו מבחינים במגמה הולכת וגוברת של ציבור הצרכנים, וכמו גם של חברות המזון, לצריכה נבונה יותר (בדגש על המילה נבונה). שימו לב כי החלטנו לעשות שימוש במילה "נבונה" משום שקשה עד מאוד להקפיד על תזונה נכונה לאורך זמן (ובעידן של היום מי באמת יודע מה נכון בדיוק ומה לא). התזונה שלנו צריכה להיות חכמה - לא לאסור על עצמנו מאכלים אהובים מכיוון שיש בהם מרכיב שהוגדר כלא בריא, אלא להתחיל בהדרגה ולהפחית מצריכתו. ה"אני מאמין" שלנו הוא שכל דבר שהוא במינון הנכון - לא יכול לפגוע בנו, ואגב אנחנו משליכים את המשפט הזה לכל דבר בחיים ולא רק לתחום התזונה. המסר הכי הגיוני ויעיל שנוכל להעביר לכם במסגרת כתבה זו ובמסגרת הסיור שערכנו במפעלי סלטי צבר הוא שתהיו צרכנים נבונים ותבחינו ברכיבים ובערך התזונתי של המוצרים שאתם רוכשים ברשתות שיווק המזון, תחקרו ותבררו לגביהם, ותשתפו את התחושות שלכם עם יצרני המזון כדי שבסוף כולנו ביחד, ציבור הצרכנים, נוביל לשינוי מגמתי ומהפכני בכל הקשור לטיב, איכות ובריאות המוצרים שמיוצרים על ידי חברות המזון, בתקווה שחברות המזון תדאגנה להמשיך ולעשות הכל כדי לייצר מוצרים טובים ובריאים יותר, מבלי לפגוע בטעמם. גם במחלקת האריזות ההיגיינה מוחלטת צילום: יחסי ציבור
וכמה מילות סיכום של בלוגריות האוכל שנכחו בסיור...
|