גופן וקישורים
צבעים
סמן העכבר
בית | » | ערוצי תוכן | » | בית ומשפחה | » | צרכנות | » | מה מאכילים אותנו בזמן הפרסומות? |
בשבוע שעבר קבעתי פגישה והמתנתי בלובי, שם הייתה טלוויזיה דלוקה. היה זה בדיוק זמן פרסומות. מסתבר שבשעות הבוקר, הפרסומות מכוונות יותר לאמהות וילדים/בני נוער, שאולי נמצאים בבית. בקיצור, פרסומות מכוונות משפחה.
עדי גודל סולומון, דיאטנית קלינית BSc, 02.12.2013
אנחנו מושפעים רבות מהפרסומות בעת קנייה בסופר
אז מה ראיתי שם ב- 5 הדקות בהן המתנתי לפגישה?ראיתי שלוש פרסומות. שתיים מהן היו בנושא תזונה - אוכל ושתייה, ועל שתיהן אני רוצה לספר לכם. הפרסומת הראשונה הייתה לשוקולד למריחה, ובסוף התשדיר נאמרה עובדה שאמורה להיות משכנעת ובריאותית: "ללא כולסטרול!" (וממתי אמור להיות כולסטרול במאכל צמחי?). הפרסומת השנייה הייתה למשקה ממותק. בפרסומת נראתה משפחה מאושרת כשברקע צוהל הקריין ואומר: "המשקה היחיד על בסיס מים מינרלים!". כמה נהדר - עשרות כפיות סוכר בבקבוק, אבל איזה מזל שהמים מינרלים... אלה רק שתי דוגמאות לעולם שלם, מורכב ומחושב היטב שנקרא "פרסומות". נושא הכתבה הוא על שיטות, סיסמאות ואמירות המניעות אותנו לקנות את המאכל או המשקה ש"מאכילים" אותנו. במקביל, נלמד מהן העובדות התזונתיות, על מנת שתבחרו על פי שיקול דעתכם, ללא הטיות מכוונות. הקדמה: מה מוכרות לנו הפרסומות?ישנם נתונים המראים כי 70% מהפרסומות מתמקדות במזונות/משקאות עתירי שומן, נתרן או סוכר. כולנו מכירים את הפרסומות לביסלי, במבה, תפוצ'יפס ועוד. כמה פרסומות יש על ירקות? דגנים מלאים? מעט מאוד, מעט מדי. כדאי לדעת: ב- 2012 פירסם איגוד הבריאות העולמי הנחיות הנוגעות להגבלת שיווק ופרסום למזונות בעלי ערך תזונתי נמוך. 36 מדינות בעולם אימצו את ההנחיות הללו. ואצלנו? עוד עובדים על זה... מה מטרת הפרסומת?התשובה ידועה ופשוטה - למכור לנו, כמובן. מבוגרים יכולים לשפוט, להחליט ולפעול (במקרה זה לקנות) על פי שיקול דעת, אצל ילדים ובני נוער עדיין אין יכולת מגובשת לעשות זאת. אפילו מבוגרים נופלים בפח, ובהמשך נראה כיצד ומדוע. לקריאה נוספת: הקשר בין פרסומות לאכילה לא בריאה
הסיסמאות הנפוצות
לסיכוםכדאי מאוד לא "לבלוע" (תרתי משמע) את המסרים שאנו מקבלים, אלא לבדוק בעצמנו את טיב המוצר. מניסיון, מעט תשומת לב ומודעות משפרת משמעותית את הרגלי הצריכה התזונתיים. בהצלחה! עדי גודל סולומון היא דיאטנית קלינית, מומחית לשינוי הרגלי אכילה. |