דלג לתוכן העמוד

סרגל נגישות

 

|
מתכונים (6,476)
|
בכל האתר
- פרסומת -

נחושת

נחושת היא אחת מיסודות הקורט המצויה כמעט בכל הרקמות בגוף ובאנזימים (בעיקר בויטמין B12 ובאנזימים של החמצון). כמות הנחושת במזון, כמו יסודות קורט נוספים, תלויה בקרקע בה מתבצע גידול המזון. תזונה נכונה אמורה לספק לנו את הכמות המומלצת והנדרשת של נחושת.

יתרונות וחסרונות

  1. הנחושת חיונית לספיגה תקינה של ברזל והפיכתו להמוגלובין.
  2. מחדדת את חוש הטעם.
  3. חיונית לחיזוק העצמות בגוף.
  4. מועילה להתפתחות המוח ולתקינות מערכת הלב והשלד.

סימנים המעידים על חוסר

עלול להיות קשר בין חוסר בנחושת לחוסר באבץ, ולכן יש צורך ביחס תקין ונכון ביניהם. חוסר בנחושת אינו דבר שכיח אך עלול לגרום לחולשה, בריחת סידן מהעצמות ופצעים בעור.

סימנים המעידים על עודף

רעילות אינה שכיחה אך עלולה לפגוע בכבד.

מקורות טובים

כבד, נבט חיטה, גרעינים שלמים, פירות וירקות, שעועית, קשיו, עדשים, כוסמת, חסה, חיטה מלאה, שקדים ואורז מלא.

הערות מיוחדות

  1. נחושת נמצאת במזונות טבעיים.
  2. שילוב של ברזל עם נחושת עלול להיות מסוכן לחולי אנמיה (יש להיוועץ באיש מקצוע).
  3. במידה וצורכים כמויות גדולות של ויטמין C, הדבר עלול לגרום לספיגה לא יעילה של נחושת בגוף.
 
הרשם לאתר וקבל עדכונים ישירות לדוא"ל שלך!
 

מתכוני וידאו

מתכוני וידאו עוזרים לכם להבין טוב יותר איך להכין?
למתכוני וידאו »

קישורים חיצוניים

התכנים המופיעים באתר זה נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד.
אינם מהווים המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.
200 קלוריות
סלט נענע חגיגי וקל להכנה
סלט נענע עם צימוקים, אגוזי מלך, שקדים ופקאן מסוכר ברוטב שמן זית ומיץ לימון - חגיגי ביותר ומלא כל טוב שאתם חייבים (אבל פשוט חייבים) לאמץ!