דלג לתוכן העמוד
סרגל נגישות

מצרכים למתכון

6 מנות/יחידות, 268 גרם למנה\יחידה (תלוי בגודל המנה)

אופן הכנת המתכון

  • ראשונותסוג המנה
  • בינונידרגת קושי
  • מעל שעהזמן הכנה
  • חלבי, כשרכשרות
טארט טאטן עם דלעת ובצל מקורמל
טארט טאטן מקורי בגרסא מלוחה
  • 1 מפשירים את בצק העלים במקרר במשך כמה שעות. מ- 1/3 החבילה חותכים צורה של עיגול. על העיגול להיות בקוטר של בערך 26-28 ס"מ. שומרים במקרר עד לשימוש.
  • 2 מחממים את התנור מראש לחום של 200 מעלות. קולפים וחותכים את הדלעת (דלעת מסוגים שונים, לדוגמא דלורית אחת ושתי דלעת ערמונים בינוניות) לקוביות של 3 ס"מ פחות או יותר. מפזרים את קוביות הדלעת בתבנית מרופדת בנייר אפייה, מזלפים מעל את שמן הזית, המלח הגס, הפלפל השחור הגרוס והתימין, ואופים בתנור למשך כ- 20-25 דקות.
  • 3 מחממים את השמן והחמאה במחבת בקוטר 24-26 ס"מ שיכולה להיכנס לתנור, מוסיפים את הבצל ומאדים אותו על אש גבוהה. כאשר הבצל מתחיל להשחים מעט (לאחר כ- 5 דקות), מוסיפים את המים, מערבבים קלות ומכסים. ממשיכים לאדות את הבצל עם מכסה סגור על אש גבוהה למשך כ- 15 דקות, מדי פעם מערבבים קלות עד לקבלת בצל מוזהב. מוציאים את הבצל לצלחת.
  • 4 באותה מחבת בה הוזהב הבצל ממיסים את החמאה, השמן, הסוכר החום, המייפל/הסילאן הטבעי, הפלפל השחור הגרוס והמלח. כשהתערובת מבעבעת מוסיפים את קוביות הדלעת האפויות ומערבבים קלות. מוסיפים מעל הדלעת את הבצל המקורמל ומכבים את האש.
  • 5 מעל תערובת הדלעת והבצל מניחים את עיגול הבצק המרודד (בצק עלים או בצק קמח כוסמין). תוחבים מעט את שולי הבצק פנימה לתוך המחבת כך שיכסה את התערובת. מנקדים את פני הבצק במזלג ואופים בחום של 200 מעלות למשך כ- 30 דקות עד שהבצק מזהיב. אם אין ברשותכם מחבת שיכולה להיכנס לתנור, אפשר להעביר את תערובת הדלעת והבצל המקורמל לתבנית עגולה של 24 ס"מ משומנת במעט ספריי שמן ומעל להניח את הבצק כמוסבר.
  • 6 לחילוץ הטארט: מעבירים סכין בשולי המחבת ומניחים צלחת שקוטרה גדול מהמחבת מעל. בתנועה אחת מהירה הופכים את המחבת על הצלחת. טופחים קלות על המחבת ומסירים אותה. אם נשארו מעט דלעת או בצל במחבת, אל דאגה. יש להסיר עם תרווד (כף טיגון) ולהניח מעל הטארט.
  • 7 להגשה: מפוררים כף גבינת עיזים ומעט תימין טרי מעל, ומגישים טארט טאטן מושלם!
  • 8 בתיאבון חיוך

ציוד נדרש: מחבת לאפייה או תבנית לטארט בקוטר 24 ס"מ.

ניתן להכין גם בצק מקמח כוסמין (במקום השימוש בבצק עלים חמאה): שמים במעבד מזון 1/2 כוס (70 גרם) קמח כוסמין מלא, 1/2 כוס (70 גרם) קמח רגיל ו- 50 גרם חמאה קרה בקוביות. מעבדים עד לקבלת תערובת חולית. מוסיפים 3 כפות (45 מ"ל) שמן זית, כף מים קרים (15 מ"ל) ו- 1/2 כפית מלח. מפעילים את מעבד המזון שוב עד לקבלת בצק. פורסים יריעת ניילון נצמד על משטח עבודה ומניחים את הבצק על יריעת הניילון. פורסים מעל עוד יריעת ניילון נצמד או נייר אפייה ומרדדים את הבצק בין שתי היריעות בעזרת מערוך. מרדדים עד לקבלת יריעת בצק בעובי של כ- 3 מ"מ וקוטר של כ- 26 ס"מ. מעבירים את הבצק למקרר (הכי קל להשחיל קרש חיתוך מתחתיו וכך להעבירו לקירור). התבלינים במתכון לפי הטעם האישי.

התפלגות ערך תזונתי במתכון

התפלגות ערך תזונתי במתכון
סיבים תזונתיים שומנים חלבונים פחמימות
5.5% 27.6% 8.4% 58.5%
ההתפלגות מתייחסת לחלבונים, פחמימות, שומנים וסיבים בלבד ולא לכל הטבלה. קרא עוד.
יחס קטוגני: 0.41 (0.45 נטו)
©FoodsDictionary 2024, כל הזכויות שמורות
התכנים המופיעים באתר זה נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד. אינם מהווים המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. אין להעתיק, לשכפל או להדפיס לשם פירסום או הפצה בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מפורש בכתב