דלג לתוכן העמוד
סרגל נגישות

מצרכים למתכון

8 מנות/יחידות, 300 גרם למנה\יחידה (תלוי בגודל המנה (סה"כ פיצה אחת גדולה ועוד אחת קטנה-בינונית))

אופן הכנת המתכון

  • עיקריותסוג המנה
  • בינונידרגת קושי
  • בערך שעהזמן הכנה
  • חלבי, כשרכשרות
פיצה כרובית קלה להכנה
פיצה מבצק כרובית ללא גלוטן, צילום: תפיקו הפקות
  • 1 מפרקים את הכרובית לפרחים (ניתן לפני כן להשרות אותה שלמה במים עם מעט חומץ להרחקת מזיקים, ולאחר מכן לייבש היטב). שימו לב: תהליך ייבוש ואידוי הנוזלים מהכרובית מאוד חשוב מאוד במתכון זה (ראו בהמשך).
  • 2 מניחים את פרחי הכרובית במעבד מזון איכותי וטוחנים לפירורים דקים. כעת אנחנו צריכים לגרום לפירורי הכרובית להיות יבשים וללא מים הקיים בכרובית: מעבירים את פירורי הכרובית אל מחבת יבשה וקולים אותם כ- 5-7 דקות תוך כדי ערבוב מתמיד ובזהירות שלא יישרפו לנו במחבת (להתחיל עם אש בינונית-גבוהה ולהנמיך את האש בהתאם). מעבירים את פירורי הכרובית לקערה ומקררים למשך כ- 10 דקות (מאווררים מדי פעם כדי לעזור לתהליך האידוי). אופציה נוספת היא לחמם במיקרוגל. מומלץ לסחוט מעט לאחר מכן בעזרת חיתול בד להגרת הנוזלים (זה חשוב מאוד, אחרת בצק הפיצה שלנו לא יחזיק. בינתיים, מחממים היטב את התנור מראש לחום של 190-200 מעלות.
  • 3 מעבירים את פירורי הכרובית אל קערה נקייה, מוסיפים את גבינת הפרמזן ומתחילים לעבד ידנית. מוסיפים את הביצה (היא למעשה המרכיב שמחבר ומדביק את פירורי הכרובית והמחליף את הגלוטן) וכף שמן זית (בסרטון לא הוספנו אך מומלץ), ממשיכים לעבד לתערובת בצקית ונוחה ליצירת "בצק הפיצה" שלנו. במידת הצורך אם התערובת סמיכה מדי, מוסיפים ביצה נוספת ועוד שמן זית (לא למהר לעשות כן, תחושו את בצק הכרובית). אם התערובת נוזלית מדי, ניתן להוסיף קורנפלור או פירורי לחם/קמח (אם עניין הגלוטן לא משחק תפקיד עבורכם).
  • 4 מעבירים את בצק הכרובית אל תבנית האפייה המרופדת בנייר אפייה משומן היטב (מומלץ להכין עם תבנית להכנת פיצה או רינג כדי ליצור פיצה עגולה ויפה), מרדדים לעובי של כ- 1 ס"מ (לא עבה מדי ולא דק מדי) ואופים למשך כ- 20-25 דקות (תלוי בסוג התנור, בצק הכרובית צריך להיות מספיק יציב כדי שנוכל למרוח עליו את רוטב העגבניות ולפזר את הגבינה).
  • 5 מוציאים מהתנור ומניחים 5 דקות בחוץ (בודקים שבצק הכרובית מספיק יציב). בינתיים, מגבירים את חום התנור לחום של 250 מעלות ומערבבים היטב את כל מצרכי רוטב העגבניות.
  • 6 מורחים על בצק הכרובית מרוטב העגבניות (ניתן להשאיר שוליים ללא רוטב כמובן - אין צורך ביותר מדי רוטב), מפזרים את גבינת המוצרלה (המגורדת וכדור המוצרלה הקרוע לחתיכות), מפזרים גם את התוספות האהובות ומחזירים לתנור החם לאפייה נוספת של 7-8 דקות להמסת הגבינה (תלוי בסוג התנור). מתקבלת פיצה כרובית ביתית מפנקת במיוחד שאתם הולכים להתמכר אליה ולהכין אותה מדי פעם לארוחת הערב שלכם!
  • 7 בתיאבון חיוך
טיפ למתכון
תוספות אפשריות ננוספות לפיצה: חצילים, תירס, פטריות, ארטישוק, אנשובי, פלפלים, גבינת פטה/בולגרית, בזיליקום טרי, אורגנו יבש, צ`ילי גרוס, תבלין לפיצה, אבקת שום.

ציוד נדרש: מעבד מזון, תבנית לפיצה.

שיטת ההכנה כוללת גם טחינה וקלייה. שימו לב: פיצה כרובית היא פיצה מיוחדת שהבצק שלה מבוסס על פירורי כרובית וביצה המחברת ביניהם לכדי "בצק" (אל תצפו לבצק יציב כמו של פיצה רגילה, אך עדיין תצא לכם פיצה טעימה ועם פחות פחמימות כמובן). ניתן להוסיף ל"בצק הכרובית" גם עשבי תיבול מיובשים. לגרסא טבעונית ניתן לעשות שימוש בתחליפי ביצה ובתחליפי גבינה. במקום לטחון כרובית טרייה ניתן לרכוש פתיתי כרובית בסופר (מקורר ולא מוקפא). במקום גבינת הפרמזן ניתן להשתמש בגבינת גרנה פדנו מגוררת דק (אפשר גם פקורינו/צהובה מגורדות). במקום מוצרלה מגורדת ניתן להשתמש בגבינת גאודה מגורדת.

התפלגות ערך תזונתי במתכון

התפלגות ערך תזונתי במתכון
סיבים תזונתיים שומנים חלבונים פחמימות
10.2% 34.4% 30.8% 24.6%
ההתפלגות מתייחסת לחלבונים, פחמימות, שומנים וסיבים בלבד ולא לכל הטבלה. קרא עוד.
יחס קטוגני: 0.62 (0.76 נטו)
©FoodsDictionary 2024, כל הזכויות שמורות
התכנים המופיעים באתר זה נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד. אינם מהווים המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. אין להעתיק, לשכפל או להדפיס לשם פירסום או הפצה בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מפורש בכתב