דלג לתוכן העמוד
סרגל נגישות

מצרכים למתכון

18 מנות/יחידות, 36 גרם למנה\יחידה (12-25 שניצלי תירס (תלוי בגודל))

אופן הכנת המתכון

  • עיקריותסוג המנה
  • מתחילדרגת קושי
  • עד חצי שעהזמן הכנה
  • פרווה, כשרכשרות
שניצל תירס ללא גלוטן
גם צליאקים יכולים להנות משניצל תירס
  • 1 מרסקים קלות במוט בלנדר או במעבד מזון את גרעיני התירס עד קבלת עיסה לא אחידה. מוסיפים את הביצה, הקמחים והתיבול, ומערבבים היטב. במידה והעיסה דלילה מדי מוסיפים עד כף או שתיים קמח. טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך.
  • 2 מכאן ישנן שתי אופציות להמשך הדרך: אופציה ראשונה היא המהירה יותר - מכינים צלחת עמוקה עם פירורי לחם, יוצרים בידיים רטובות מעין לביבות, טובלים בפירורי לחם ללא גלוטן ומטגנים בשמן עמוק. אופציה שנייה היא עם מעט יותר התעסקות - מכינים מגש מרופד בנייר אפייה וחותכני צורות, מניחים חותכן על נייר האפייה ומצמידים ביד אחת. ביד הפנויה שמים כפית גדושה מעיסת התירס, דוחסים ומשחררים בעדינות תוך החלקה עם הכפית לעזרה. לאחר שהעיסה הסתיימה מכסים ומקפיאים את המגש עם הצורות. מכינים 2 קערות - אחת עם ביצה טרופה והשנייה עם פירורי לחם מתובלים ללא גלוטן. טובלים כל שניצל קפוא בביצה, מצפים בפירורי לחם. אפשר לטגן מיד או להחזיר להקפאה ולטגן כאשר רוצים מיד מההקפאה ללא הפשרה.
  • 3 בתיאבון חיוך

כמות השמן במתכון הינה כמות מוערכת הנספגת בשניצלים לאחר הטיגון. יש לטגן בשמן עמוק. רצוי לבחור חותכני צורות ללא זוויות חדות (כמו כוכב למשל) - כשיש זוויות חדות קשה לשחרר את העיסה. לאחר הקפאה יש לעבוד מהר או בחלקים מכיוון שכאשר השניצל מפשיר חלק ממנו יכול להישאר על נייר האפייה. השניצלים טעימים בשתי הגרסאות, כאשר ברור שהאופציה הראשונה קלה ומהירה הרבה יותר. אפשר לוותר על הביצה ובמקומה להוסיף כף טחינה גולמית מהולה ב- 3 כפות מים, או בלילה של קורנפלור או קמח טפיוקה עם מעט מים. התבלינים במתכון לפי הטעם האישי.

התפלגות ערך תזונתי במתכון

התפלגות ערך תזונתי במתכון
סיבים תזונתיים שומנים חלבונים פחמימות
6.4% 25% 9.3% 59.3%
ההתפלגות מתייחסת לחלבונים, פחמימות, שומנים וסיבים בלבד ולא לכל הטבלה. קרא עוד.
יחס קטוגני: 0.36 (0.4 נטו)
©FoodsDictionary 2024, כל הזכויות שמורות
התכנים המופיעים באתר זה נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד. אינם מהווים המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי. אין להעתיק, לשכפל או להדפיס לשם פירסום או הפצה בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מפורש בכתב