כדורגל חופים - פעילות ספורטיבית נפלאה בקיץ
כדורגל חופים - פעילות ספורטיבית נפלאה בקיץ

שחייה

יש חברה שטוענת שהיא המרענן הרשמי של הקיץ, ואני טוען שזוהי דווקא השחייה. מה יכול להיות טוב יותר מקפיצה למים הצוננים? מערכת הקירור מקיפה אתכם בזמן המאמץ הגופני. תוכלו לשחות בבריכה או בים, לגמוע מרחקים, לתצפת על שוניות אלמוגים או להיכנס ראש בראש בגלים המתקרבים. שרירי הגוף המופעלים תלויים בסגנון השחייה, אך באופן כללי מופעלים כל השרירים בגוף. מומלץ לגוון בין סגנונות השחייה (חזה/חתירה/גב וכדומה). הגיוון עוזר להפעיל שרירים רבים יותר ויוצר שילוב בין עבודת כח ועבודה אירובית. שימו לב להישמע להוראות המציל.

כדורעף חופים

הספורט הזה מתאים לכל השנה אבל רובנו מודעים אליו יותר בקיץ כי אנחנו נוטים להגיע יותר לחוף הים. המשחק בחול הוא מאתגר ומפעיל את שרירי התאומים (בשוקיים), הירכיים והישבן. בנוסף, הנוף מלבב והרוח נעימה. בואו לנסות אותו בקיץ ואולי תישארו לעונות נוספות. ישנן גרבי ספורט חול שאפשר לגרוב אם לא רוצים לשחק יחפים.

חתירה בקייאק

פעילות שמשלבת עבודת צוות, מים צוננים ומרעננים ועבודה על שרירי הגב, הכתפיים והצוואר, החזה, הזרועות ואפילו הבטן. במהלך החתירה, שהיא עבודה אירובית, אנו מוציאים אוויר עם תנועת הדחיפה, כך שאנו גם מתאמנים בנשימה נכונה, ומה שטוב לא פחות הוא הטבע היפה והמרגיע שמסביב. אפשר לשוט בים או בנהר, ולהפוך את החתירה אפילו לתחרותית עם בני משפחה וחברים. כך או כך - תענוג.

טניס

אחד הענפים הפחות מזוהים עם הקיץ אך מתאימים לו בהחלט הוא הטניס. זהו למעשה אימון העובד בעיקר על פלג הגוף התחתון. הוא כולל האצה, בלימה, תזוזה מהירה בכיוונים שונים בטווחי זמן קצרים וקפיצות. הוא מאתגר וממריץ וכל מה שאתם צריכים הוא שותף, מחבט, כדור וזוג נעליים נוחות. במספר מקומות בארץ המגרשים בחינם ובאחרים יש צורך בתשלום סמלי. בררו מה האפשרויות באזור מגוריכם.

לקריאה נוספת:
תוכנית ריצה למתחילים: על מה לשים דגש?
7 טעויות אירובי נפוצות של מתאמנים
אורח חיים בריא וספורטיבי: מתי כדאי להתחיל?
אירובי: מהו בדיוק ואיך מגיעים לתוצאות?

החלקה על הקרח

מלבד היותה הפוגה צוננת, החלקה על הקרח משפרת סיבולת לב ריאה, יציבה ושיווי משקל ומחזקת את הגוף. היא מאפשרת דינאמיקה חברתית עם האנשים איתם הגעתם או סתם עם גולשים שהחליקו ועזרתם להם לקום או שהם עזרו לכם לקום. היא עוזרת לחדד את הריכוז ודורשת מכם איזון. אפשר לשחק הוקי קרח או להחליק החלקה אומנותית, או סתם לאחוז מישהו בידו ולהחליק איתו במעגלים בשביל הכיף. היא אינה מפעילה לחץ רב על המפרקים ועובדת על השרירים המייצבים בעיקר סביב הירכיים, השוקיים והקרסוליים, אך גם שרירי הישבן. הפעילות היא אירובית בעיקרה. כדאי ללבוש משהו חם וצמוד לגוף. ישנם משטחי החלקה באילת, אשדוד, חולון, תל אביב ומטולה.

כדורסל

אחד היתרונות הברורים בכדורסל הוא המגוון שבו. ניתן לשחק אותו באולם ממוזג או בחוץ, עם מספר שחקנים ככל העולה על רוחכם והאינטנסיביות של המשחק משתנה בהתאם למי שאתם משחקים מולו. תוכלו לשחק אחד על אחד או קבוצה מול קבוצה, ככל שתשקיעו מאמץ רב יותר - כך תשרפו יותר אנרגיה (קלוריות). כדורסל מפעיל את כל הגוף והוא בגדר פעילות אירובית. היום קיימים מגרשים פתוחים כמעט בכל עיר, כך שקל למצוא מקום לשחק בו.

רכיבה על אופניים

מזג האוויר מושלם לרכיבה בקיץ ואתם אלה שקובעים כמה זמן תימשך, אם במסלול שתבחרו יהיו יותר עליות או ירידות. למי שאין אופניים משלו, ניתן גם לשכור אופניים ולטייל עם בני המשפחה. מהירות ואינטנסיביות הרכיבה תלויים בכם. הרכיבה מחזקת את שרירי הגב התחתון והבטן, שרירי הירכיים והשוקיים וכן את שריר היד האחורית.

כדורגל/כדורגל חופים

טוב, זה היה מתבקש, לא?! הרבה יותר נעים לשחק כשהדשא לא רטוב. אבל כדורגל סטנדרטי הוא לא האופציה היחידה. קיים גם כדורגל חופים. אפשר להגיע עם גרבי ספורט חול או לשחק יחפים. רוב השחקנים על המגרש משתמשים בעיקר ברגליהם ובראשם, אך תתפלאו אולי לשמוע ששרירים חשובים נוספים המופעלים במשחק הם שרירי הליבה, הבטן והגב והם למעשה אלה שמאפשרים את עוצמת הבעיטה. גם שרירי האגן והישבן פעילים, וכמובן ששרירי הצוואר המאפשרים את הנגיחה בכדורים המתקרבים.

לסיכום

בפעילויות תחת כיפת השמיים כדאי להיות חכמים לגבי שעות הפעילות ולבחור את השעות הפחות חמות ביום. אז אל תישארו בפנים, קחו את החברים והמשפחות וצאו החוצה, היו פעילים, התגבשו והתחזקו. יש לכם רעיונות לפעילויות ספורטיביות נוספות? נשמח לשמוע הצעות והערות. שיהיה לכם קיץ נפלא, ואל תשכחו לשתות הרבה מים ולמרוח קרם הגנה.

הכותב הוא ניר הדס, מומחה לכושר גופני, אורח חיים והרזיה. אל האתר של ניר: www.tovlibegufi.co.il

עדיין לא הצטרפתם אל הניוזלטר באתר? הצטרפו עכשיו!