חנוכיה דולקת

500 קלוריות לסופגנייה... 250 קלוריות ללביבה... 2 ק"ג עלייה ממוצעת במשקל... רגע, למה לקלקל? למה להרוס את המסיבה? האם אפשר להנות מהחג מבלי לשלם על כך בעודף קלוריות וקילוגרמים? התשובה היא כן! קבלו מספר טיפים ועצות שיעזרו לכם לעבור את החג ללא עודפים:

  • זכרו: לכל סופגנייה גדולה יש אחות קטנה. כלומר, ממליצה לכם לבחור בסופגניית מיני שמכילה בערך חצי מהקלוריות בהשוואה לרגילה.
  • עצרו רגע וחשבו על שמונת ימי החג: מתי אתם מארחים ומתי אתם מוזמנים להדלקת נרות? מתי יש מסיבת חנוכה בגן של הילד/ה? כעת תכננו את הסיכויים שלכם לאכול לביבות או סופגניות. יש המתכננים לאכול 3 סופגניות במהלך החג, ויש המתכננים לאכול אחת. שתי האפשרויות מצוינות, העיקר לתכנן!
  • ואם כבר מתכננים, אז כדאי להוריד מארוחת הערב את הפחמימות ולשמור אותן לסופגניות. כלומר: ביום ה"חגיגה" לאכול סלט גדול וגבינות/ביצים/טונה. כאמור, כדאי להימנע מלחם או פחמימה אחרת כי תיכף תבוא הסופגנייה ששווה 2-3 פרוסות לחם האחת.
  • ביתכם הוא מבצרכם - אם לא מדובר באירועים, אתם לא חייבים להכניס את כל השמן הזה לגופכם. כתחליפים אפשר להכין לביבות אפויות. ואפילו סופגניות אפויות.
  • אל תעמידו את עצמכם בפיתויים קשים: לא חייבים לקנות חבילת סופגניות הביתה, וגם לא חייבים לעבור כל פעם ליד המאפיה הזו בקניון (שמוציאה את מרכולתה לעיני ואפי כל).
  • לא לשכוח את שאר ההמלצות שעושות רק טוב: פעילות גופנית (טיולים ברגל מומלצים בחום) ושתייה מרובה של מים.

ואם צלחתם את החג מבלי לעלות במשקל - כל הכבוד! נס גדול היה פה! :)

למתכונים נוספים של חנוכה.

מאחלת לכולם הרבה ניסים ונפלאות... חג שמח!